Friday, October 31, 2014

#bookchallenge + dodatak


Da s' razumemo - ovo je mnogo težak posao. Samo 10..
Spisak knjiga mi izgleda kao partija X-O, mnoge su nepravedno zapostavljene ali..

Ruskih klasika nema ( ne volem i to ti je), visokoumne literature nema (paz' da ne ponesem na pusto ostrvo sve tomove "Rata i mira"), samo ono što mi je stvarno drago :)

Vodila sam se ovim:

1. Kad se setim određene knjige, setim se i nekog lepog perioda za koji me vezuje
2. Prosto mi je žao sto sam je završila
3. Mogla bih da je čitam  8754 puta i da mi ne bude dosadna

Spisak ide nekako ovako:

1. "Derviš i smrt" - Meša Selimović

Prati me Nurudin gde god da krenem i pojavljuje se ponovo i ponovo na najneočekivanijim mestima i u najneočekivanijim situacijama..

2. "Beleške jedne Ane" - Momo Kapor

Podsetnik na jedno lenjo, toplo, beogradsko popodne. Letnji raspust između sedmog i osmog razreda, klupa u prozoru s' pogledom na vračarska dvorišta, Ana i ja...

3. "Tri musketara" - Aleksandar Dima

Trenutak kad sam se zaljubila u čitanje. Oversized knjiga sa divnim ilustracijama, raspust izmedju drugog i trećeg osnovne i moje pitanje :" Mama, a zašto nam lektira nije ovako zanimljiva?" :))

4. "Beli Očnjak" - Dzek London

Ledeni decembar jedne davne godine, kraj zimskog raspusta. Treba zameniti Očnjaka za neku dosadnu (opet) lektiru sa zimskog spiska. Sedim na zamrznutoj klupici ispred biblioteke i molim se u sebi da bibliotekarka još malo zakasni na posao (taman da dočitam zadnje poglavlje)

5. "Dzejn Ejr" - Šarlota Bronte

"Mama, a šta je ovo? Em je staro, em se raspada.."
Prvo izdanje Dzejn Ejr, biser moje biblioteke, knjiga koju sam čitala u različitim trenucima, u različitim raspolozenjima..i uvek joj se vratim makar što sam izgubila par stranica epiloga..ali ne mari, znam ga napamet..:)

6. "Zarobljenici" - Lajoš Zilahi

"Mama, a šta da čitam posle Dzejn Ejr?" :))

Čudna je ta moja zaljubljenost u mađarsku literaturu. (Dodajem još i "Samrtno proleće", "Voda nešto nosi", "Ararat" i "Gnev anđela")
Onaj neprocenjivi trenutak kad se prvi put nadjem u Budimpešti i tačno znam..

7. "Nečista krv" - Borisav Stanković

10% lokalpatriotizma, sve ostalo čista ljubav :)
Dodajem još i "Iz moga kraja", "Stari dani", "Bozji ljudi"

8. "Kronika palanačkog groblja" - Isidora Sekulić

Ima nešto posebno u Isidorinom pripovedanju..

9. "Kineska trilogija" - Perl Bak

"Dobra zemlja", "Sinovi", "Rasturen dom"
Ako me sećanje drži, prva žena dobitnica Nobelove nagrade za književnost :)

10. "O ljubavi i drugim demonima" - G. G. Markes

Volim Markesa. Toliko. :)

E sad, mimo ovih all time favorites- a, malo vilinsko - magične literature :)

Totalno i kompletno sam se zaljubila u "Outlander"- a (Diana Gabaldon) (Pročitala prve 3 knjige prevedene na naški, odgledala prvu sezonu serije, odslušala (i jos slušam) muziku iz serije.
Tematika, ritam pripovedanja, mesto radnje, likovi..ma sve mi se sviđa :)
Serija je verno prenesena na male ekrane (prosto mi neverovatno) a muzika odrađena do perfekcije.
Kontam da nastavim da čitam knjige na engleskom ali se sve plašim da škotski neću razumeti :)

A večeras može da se prođe kroz kamenje..



Posle prve četiri knjige "The Mists of Avalon" ( Marion Zimmer Bradley), slučajno sam naletela na petu i šestu (koje sam bukvalno progutala). Prica se vraća na početak i objašnjava šta se sve zbivalo..Mini serija mi se baš dopala a o muzici (Loreena McKennitt) necu da kazem ni reč :))
Divno mi se prepliće sa "Outlander"- om i u ovom trenutku mi prija nešto takvo..
Šta da vam kažem..sucker kad su Arturijanske legende u pitanju..


I još jedan nastavak koji nestrpljivo očekujem - "Otkrivanje veštica" (Deborah Harkeness).
Malo drugačija od prethodne dve preporuke ali ipak magična..Još je nisu pretvorili u film/ seriju ali biće i toga, osecam :))


Preuzmite tag i samo napred..uvek volim da čujem/ pročitam nove predloge :)
Posebno me zanima šta čita ona mala što uvek ima komentar (a da nije ona Floberova ptičurina :))




21 comments:

  1. Odgledala sam davno The Mists of Avalon tv film i sada prvi put čujem da je nastao po knjizi, pa srecna sam kao malo dete. :) Hvala na informaciji, potraga kreće odmah. :)
    Jako mi se sviđa tvoja lista, Džejn Ejr i Isidora Sekulić posebno. :) U poslednje vreme ljudi stalno spominju Zilahija, godinama gledam u taj komplet na polici i nikako da se odvažim, uopšte ne znam od čega da počnem. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. U poslednje vreme? Znaci ja sam 20 godina ispred trendova :)) Pocni od "Samrtnog proleca"
      Ako ne nadjes Avalon, shibnem ti na mail svih 6 knjiga :))

      Delete
  2. Mnogo mi je simpatičan ovaj post, a posebno što shvatam da smo imale vrlo sličan mama-knjige odnos :D. Mene je mama, takođe, uputila na par ključnih klasika - pre nego što sam počela da ih "gutam". Kapiram da si imala onaj crveni komplet Zilahija? Ista priča :D. Perl Bak - Nobelova i Pulicerova nagrada :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne,ne, crvena je Perl Bak. Ove su prljavobele sa ilustracijom iz knjige na papirnim koricama :)) Tacno se secam da su stajale izmedju zlatnog Kronina i teget Frojda. Ja kao ona iz "Lenjingradskih mdona" - cela slika biblioteke u glavi :))

      Delete
  3. sjetila si me sad na Pearl Buck, da, ona je prva žena s Nobelom za književnost. Čitala sam ju u jednom čudnom razdoblju, bio je rat i ja sma privremeno zbrisala na tjedan dva teti, a teta je bilo knjgoljupka, kao i ja. malo prerano za Buck, s 14. vrijedilo bi opet pročitati ju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A cudno kako se od celog kompleta secam samo ove trilogije..Proci cu je ponovo kad - tad, sad mi se bas puno zanimljivih izdanja nakupilo :)

      Delete
  4. jao, bijeli očnjak :)
    I. je čitala to ovaj mjesec za lektiru i nikad veće kuknjave nije bilo oko ćitanja neke knjige za lektiru. ja se i ne sjećam više o čemu je knjiga. kad samo je čitala...prije 30 godina haha

    zilahija sam čitala sam u ratu i sad sam ih stavila na policu gdje ih ne mogu vidjeti, jer mi je od njih odmah hladno do kostiju i probudi mi se ptsp.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mali polupas/ poluvuk :))
      Joj, ja sam tako sklonila celog Hesea i Folirante..

      Delete
  5. Mnogo volim ovakve postove.Isto toliko mrzim ruske klasike.Od Zilahija sam davno procitala Zarobljenike i Razbjesnjeli Andjeo.Sjecam se da je mama imala citavu seriju njegovih knjiga koje su se u selidbi,zajedno sa Marijom Juric Zagorkom,izgubile.Outlander mi je fenomenalan,odgledala sam seriju i narucila knjige sa neta.Odlican izbor knjiga :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa gde si ti mala nestala? Ili sam ja, menjajuci ime bloga, sve isporemetila..

      Delete
    2. Tu sam,tu sam,polako se vracam blogovanju i nadam se da cu sad odrzat obecanje da pisem redovnije :D

      Delete
  6. nisam čula za seriju, pa sad čitam kritike za "outlander", kaže jedan review - puno sisa, malo priče... možda ipak nagovorim dečka da pogleda sa mnom, hahahahha

    u zadnje vrijeme me razočaralo dosta serija, čini mi se da se sve pretvaraju u nekakve sapunice s teen problematikom. što se izazova tiče... možda... moram razmisliti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vise sisa u knjizi nego u seriji..i prilicno krvavo :))
      Svakako osvezenje posle hrpe bezveznih serija :)

      Delete
  7. Bijeli očnjak, ljubav!
    Moja mama obožava Perl Bak, a uz nju sam je i ja zavoljela, meni je Paviljon žena najdraža.
    Ne pišem više odavno, niti komentarišem, ali redovno vas čitam, i ne mogu da odolim kada se o knjigama piše :).
    I vidiš Outlander me zaintrigirao i prije, sad mu možda i dam šansu.

    ReplyDelete
  8. Sta fali sisama?! Sto se stvarno ne pretvorim u knjiskog moljca,pa uletim u Outlendera direkt... pa ondak...ja budem glavna junakinja i zivim bajku sa Dzejmijem i kraj. Svidja mi se spisak, nisam mogla da se bavim kad sam sta citala i kako je uticalo na mene i zasto itd, jer bih udavila sve oko sebe sigurno.. Moram da se vratim na Perl Bak, mada ima 4-5 god od kako sam je citala.. uhvatilo, pa ne popusta! Moram i ovu preporucenu seriju da odgledam, ali ostavljam to za sam kraj naredne nedelje, jer... bice paklena u vezi onog... Dase pretvaram da sam Kler i da mogu sve da podnesem, pa sta bude da bude..udavih..pozdrav! <3

    ReplyDelete
  9. volim ove tvoje knjigo-liste :) pogotovo kad vidim da na listi ima masa mojih omiljenih knjiga :) ali super su mi one sa novim naslovima jer sam i sama sklona da uđem u knjižaru i kupim nešto što nikad u životu svesno ne bih kupila :)

    ReplyDelete
  10. Ja jos nisam zavrsila sa Outlanderom ni na srpskom. I pored toga imam jos neku hrpicu knjiga i samo cekam raspust pa da zalegnem. Nista mi draze nije nego kad ujutru ne moram zuriti pa jos prije pravog ustajanja citam u krevetu, a izvucem se samo da dohvatim caj. To su dani. :-)
    Pearl Buck sam citala bas kao klinka i obozavala sam, tako mi je zivopisno docaravala krajolike Kine, a jako mi se svidja i njena Mandala u kojoj pise o onom nekom indijskom radzi, reinkarnaciji itd. Crveni komplet naravno, evo ga preko puta mene, gledam upravo. :-)
    Sad me taj tvoj Bijeli Ocnjak podsjeti na Vinetua kojeg sam u dahu procitala.

    ReplyDelete
  11. Prevarise me dusmanke neke, a mislila sam da me vole, da citam fakin Outlander. Evo zavrsavam prvu knjigu na engleskom, i ne brini skotski ti nece biti nikakav problem, jer je i ono malo sto ga ima objasnjeno onoj curki Kler, pa ti sve bude jasno. Sto se mene tice knjiga je veliki WTF did I just read?!!! Nego ne mogu da ne procitam do kraja. Imam jos 10% do kraja knjige na Kindlu i mucim se danima, a necu da pocinjem nista drugo dok ne zavrsim prokletinju. Totalna mi je misterija ta knjiga i svaki put kad se neko njome odusevi, a desava se cesto, pitam se da nisam ja promasila ... Ne zamerite na ispadu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baksuzu jedan baksuzni! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
      Cuti tamo i pusti me da uzivam, ovo je moja Nora Roberts :))
      Procitala sam vec sve prevedeno i na polovini 4 knjige sam..sad vec malko dosadno ali me vozi :) Kad zavrsis prvu, ne nastavljaj dalje i tacka :)
      Meni trebalo nesto tako ljubavno/ljigavo pa putovanje kroz vreme pa blabla pa divna muzika u seriji itakoto..

      Delete
    2. hja hja hja uzas!!! :D
      zavrsila prvu, i neponovilo se :D
      dobro, 'ajde, uzivaj ti samo :*

      Delete
    3. iju, pardon, NE PONOVILO SE!!!
      :)))))))))))))))))))

      Delete