Sunday, July 6, 2014

On the road - Friday edition


Prilep - grad duvana, piva i mermera..i majmuna :))
Prestonica Kraljevića Marka, grad u kome je car Samuil dočekao svoje oslepljene trupe..
Rodni grad Blažeta Koneskog, Marka Cepenkova, Vlatka Stefanovskog


                                                               izvor

Na putu prema Prilepu gradu, nešto je prolupalo pod haubom. Kratko zaustavljanje u Velesu i majstorska radionica :))


Dobro je, ne lupa više..preživesmo Pletvar


Centar

I malo kamenja za Martinu :)



E sad, ima tu i priča jedna.
Bio jednom jedan Vukašin Mrnjavčević i imao sina Marka (imao je on i ćerku Kalu, ali to je duga priča).
Marko je, kao i svako dete bogatih roditelja, bio boemčina i ženskaroš (bez obzira šta vam epske pesme kažu). Prilično je išao na nerve već ostarelom ocu pa mu ovaj pokloni kafanu na kraju vasione tj. najjužniji stub odbrane tadašnjeg Srpskog carstva. Kako je Marko branio carstvo, prilično je upitno (ako znamo da je vrlo bryo postao turski vazal) ..
Od svega toga ostadoše Markovi kuli (Markove kule, jel'te)

Priču o majmunima sam zaboravila..

Iz ranijih poseta Prilepu, pamtim most nasred trga


i duvan

                                                             izvor

Sad sam tome dodala i
Gradski park


duvačke instrumente


Sahat kulu


Staru dzamiju


Čarsiju


nekropolu


i hajlajt dana - topeno sirenje i Zlaten Dab



Kao što se da primetiti, duvao je neki doosadan vetar pa evo i jedan prefektan vetroviti selfi :)


Siti i napojeni krećemo prema Rosomanu po breskve, ali to je već treća prica..

11 comments:

  1. vjetroviti selfie je odlična!
    super su mi tvoji putopisi :)
    ne sjećam se kad sam zadnji put uživo vidjela duhan..

    ReplyDelete
  2. Ajme! Prelijepo je! A ti si još ljepša! I gladna sam sad!

    ReplyDelete
  3. pa šta je sa komentarima, maloprije napišem i vidi nema ga

    ReplyDelete
    Replies
    1. evo sad prošlo, svašta
      ne znam više ni šta sam napisala
      uglavnom, lijepa si
      i šta je sa majmunima?

      Delete
  4. Blago tebi. Klopaš, a takva linija:) Nije fer:(

    ReplyDelete
  5. Daa, stvarno nije fer. :D Nego, kaži ti nama šta je sa majmunima? :D I sa Vukašinovom ćerkom? :)

    ReplyDelete
  6. wow taj topljeni sir predobro izgleda *.*
    super su ti vjetrovite fotke :D

    ReplyDelete
  7. evo, zadnjih sat vremena skačem sa linka na link po Wikipediji i čitam o Kraljeviću Marku :)

    ReplyDelete
  8. Jao, kako sam sad gladna. :-)
    I ta slika gdje si nasred ulice me tako podsjeca na neku ulicu na primorju. Ili sam ja to vec pri kraju baterija i sad me sve na to podsjeca. :-)
    Dobro da mi se od te hrane nisu lignje pricinile. ;-)

    ReplyDelete
  9. Sladak putopis. Volela bih da bolje upoznam Makedoniju, lepa je i ima "dušu".
    Do tada, sreća pa znam tebe, i uživam u tvojim slikama i uvek dovitljivim zapažanjima.
    Kad se setiš priče o majmunima, da nas izvestiš :))

    ReplyDelete