Sunday, April 13, 2014

Kuperoza i ja


Kuperoza je trajno proširenje kapilara po licu i telu. Nasledna je a najlakše se primeti kod osoba svetle puti. Karakterišu je crvene tačkice koje se retko povlače i prilično je teško kamuflirati ih. Netretirana kuperoza često ume da preraste u rozaceu - mrežu žilica koje podsećaju na paukove nožice, koja ume da bude jako bolna. Najviše se primećuje na "vrhovima" obraza i nozdrvama.

Posle ovako suvoparnog uvoda, da pređem na lično iskustvo sa slikama :)

Nozdrva i obraz

Dekolte

Izgleda kao kozmetički problem ali..sitni ubodi praćeni peckanjem i svrabom nikako nisu prijatan osećaj.

Moji okidači su :

  • nagla promena temperature, narocito zimi
  • parfemi i alkohol u kozmetici
  • mehanički pilinzi
  • vrela voda
  • sauna
  • dug boravak na suncu
  • izbegavanje sočne goveđe šnicle :)
  • anticelulitne masaže
  • depilacija vrelim (ne toplim) voskom
Kako pomoći sebi, a da to ne podrazumeva laser
  • meso, barem 2 puta nedeljno
  • vitamin C
  • zeleno lisnato povrće (brokula, spanać, kelj)
  • od maja do septembra faktor 30 sa obaveznim obnavljanjem
  • u ostatku godine faktor 25 :)
  • zimi obavezna barijera u vidu kreme sa bademovim uljem
  • alternativne metode depilacije
  • prirodna ili medicinska kozmetika
I jedan licemeran savet - prestanite da pušite podhitno ili barem prepolovite broj cigareta!!

Šta od brendova mojoj koži prija a mozda će i vama odgovarati
    
Zimska nega
                                                izvor

Letnja nega

                                                      izvor 

  
                                                 izvor
                                          izvor

Serumi sa vitaminom C često pomažu ali opet..svaka koža reaguje drugačije.

Volela bih da se oglasite svi vi koji imate slične probleme pa da uporedimo i podelimo iskustva

13 comments:

  1. Ajoj... Djelomično te kužim. Naime, i ja imam put čovječje ribice pa mi se sve vidi, ali nisam sigurna da je baš kuperoza.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prpazi se ti malo :) Kod mene je pocelo kad sam bila bas mala (ko je tad vodio racuna o SPF, bilo je samo bitno ceo dan provesti na bazenu) smirilo se pa ponovo krenulo posle 30 - e

      Delete
  2. Imam sličan problem, ali umeren pa ga nikada nisam shvatala preterano ozbiljno (pored drugih problema, ovaj je meni najmanji). Elem, isto bez depilacije vrućim voskom, no-no sunce bez faktora 50, što zdravija ishrana i papa cigarete :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma nije da je neko cudo ali izgleda kao da su me psi glodali kad se zaboravim pa potrosim ceo bojler tople vode :) Neces verovati ali izuzetno mi prijaju Balea uljne kupke :)

      Delete
  3. Čini mi se da je kod tebe ipak ok situacija:) Možda čak imaš i pozitivan momenat u svemu, jer izbegavaš razne agresivne tretmane i preparate koji ponekad deluju prosto neodoljivo:)....Najbitnije je da se ne preteruje u slučaju korišćenja kremova sa kortikosterioidima, već strogo po nalogu lekara i kratkotrajno. Ja nemam proširene kapilare, ali imam osetljivu kožu i koristim samo apotekarske kreme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A drzim ja to pod kontrolom :) Kortiko koristim samo povremen..kad promenim prasak ili u sopin hipe - u ne razmisljam pa isprobavam sve redom :)

      Delete
  4. Kuperoza je neugodan problem, imaju moja prijateljica i jakojoj odgovara Avene i Neutrogena. Moram joj preporučiti ovaj Neutrogenin puder,samo da ga ima kod nas.

    Odličan post draga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni su Neutrogenu donosili iz Beca, ovde je nisam vidjala. Cak mi nije bbio los ni presovani Clinique ali mu je faktor bas nizak

      Delete
  5. Naravno da imam taj problem, jer koza mi je toliko svetla, da kad sam u beloj majci, kao da sam gola....Ali, moj najveci problem je da sve ono sto nije Nivea ili obican vazelin, kaka stavim na lice kao da sam stavila zivi krec.

    ReplyDelete
  6. joj ne spominji, i na dane bez make-upa nosim bb kremu zbog tog crvenila... i muška i ženska strana obitelji imaju problema s time, a mama ima rosaceu, tako da se imam čega i bojat :(
    meni je najveći okidač promjena temperature, naročito prema gore :P

    ReplyDelete
  7. Koristan post za nekoga ko to ima, ih, bzvz, a ti bas imas svetlu put. Bar znas sta ti pomaze

    ReplyDelete
  8. Sa toplog na hladno još i đene-đena, ali sa hladnog na toplo leleeeeee.
    Ma,....treba da ostavim cigarete pod hitno i definitivno. A što se tiče puti...nekad je bio beo, sad sam već u pink fazonu ;)

    ReplyDelete
  9. nisam ni znala da to postoji:( sad sam sama sebi sumnjiva.
    baš mi je žao, to je broga kroz cijelu godinu, jebemu...

    ReplyDelete