Tuesday, February 18, 2014

Iznad grada..sunday edition

Injekcija dobrog raspoloženja


Dva zraka sunca probiju se kroz oblak i ja bih odmah da idem negde :)
Nismo pobegli daleko od grada ali posle skoro 3 godine vrata (poluobnovljene) tvrdjave bila su otvorena..

Ovako izgleda po mraku


A danju, kad prodjete kroz uzavrelu čaršiju, skrenete levo pa uz kamene stepenice i preko poljančeta na kom se igra fudbal, dodjete do "Radova u toku".



Bez mrvice šminke, u košulji u kojoj živim ovih dana, upijam sunčeve zrake..

Nekoliko činjenica :
Prva tvrdjava (Kale turski = tvrdjava) sagradjena je u VI veku, a pravi utvrdjeni grad napravio je Justinijan I u X veku. Konačni oblik podario joj je veliki zemljotres, ali to je vec neka druga priča..

Iz zapisa Evlije Čelebije : " It is a fortified city, a very strong and sturdy fortress with double walls. The city gate and the walls are built from chipped stone that shines as if it were polished. One can not see so much refinement and art in the construction of any other city. The city lies in the middle of Skopje. It is a tall city, of a shedadovska construction and five-sided shape. The walls, that surround the city from all sides, reach the height of around fifty arshini. The city is protected by seventy bastions and three demir gates on its southeast side, and there are many guards in the entrance hall. The door and walls of the entrance hall are decorated with different arms and tools needed for the arms.
There is no site or location that can dominate the city. It lies on tall rocks, so that one can see the whole plain. The river Vardar flows on its western side. On the same side of the city, there is a road that leads through the caves towards the water tower located at the riverbank. Since there is an abyss at this side of the city, as scary as the depths of hell, there are no trenches, nor there can be one. On the east, southeast and north side of the city, there are deep trenches. On that side, in front of the gate, there is a wooden bridge that lies over the trench. The guards used to lift the bridge using a windlass, which provided for defense of the gate. Above the gate, there is an inscription, giving more information about the reparations of the gate that took place in the past. The inscription reads: The wise son of Mehmed-han in the year 1446."   izvor




Stara kula, novi most i river Vardar


Oružarnice su pretvorene u mini vidikovce a na  osmatračnice postavljeni teleskopi





Kapije na oružarnicama su zaključane. I na vidikovcima. I na mestu gde bi trebalo da se sidje sa tvrdjave (prva fotka gore desno). Alternativni pravac - ekstremno strme stepenice, veranje po kamenju pa kroz blato do prve (i jedine) klupe
Psihička priprema
i stepenice
Vidimo se, drago Kale, kad te budu sredili!

15 comments:

  1. Ženo, gdje ti živiš? Hoću i ja tamo, ja sam veliki romantik i obožavam ovakve pejzaže. A ti si mi bonbon <3

    ReplyDelete
  2. I ja bez sminke i danima u istoj majici, sta nas to uhvatilo, nem pojma. Al mi ova tvoja tvrdjava onako bas. da znas. Trebam i ja da pobegnem, daleko,sto dalje, mami sunce u neke daljine, a ja pesnicim...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sta ce mi sminka, bas sam si lepa ovako hronicno neispavana :)) Ja rotiram 3 karirane kosulje i nekako mi bas lepo :))

      Delete
  3. hej, što nisi ti pisala o promjeni boje kose, ha? :)ž
    divan izlet, baš dobro izgleda ta kula

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ispire mi se ono crvenilo pa sam sad smedjkasto - narandzasta i jos ne znam na koju cu stranu :)
      Bice jos krasnije kad se konacno zavrse radovi :)

      Delete
  4. Super slike, i cini se zanimljiva ta tvdjava.
    Joj kose...zavidim :-)

    ReplyDelete
  5. Ovo obećava !!! Čini mi se da su ozbiljno pristupili poslu.

    Sve prihvaćeniji "natural look" ti ooooodlično stoji, a višednevno nošenje kariranih košulja je sada u trendu ;) Opušteno...

    ReplyDelete
  6. Predivan pogled sa tvrdjave! Divota! I tvoja kosa divna, kao i uvek

    ReplyDelete
  7. Što su doooobre fotke!
    Inače sve zaboravim da te pitam što ne postaviš ono dugmence za GFC praćenje, meni je to i dalje omiljeni vid praćenja blogova, tako ništa ne previdim :)

    ReplyDelete
  8. Lepa je Makedonija iz tvojih postova. Dobro je što restauriraju makar i godinama, za razliku od nekih koji puštaju da im tvrđave propadaju...

    ReplyDelete
  9. Osvetljena tvrdjava izgleda magično! :) Lep izveštaj o izletu.
    Oho, mene te stepenice zovu da ih isplaninarim! :D

    ReplyDelete
  10. kako se ovaj blog izgubio s mog radara :(
    srećom sam te kod Martine opet našla :D
    zanimljiva mi ta tvrđava, ali tvoja majca još zanimljivija ;)

    ReplyDelete
  11. Ooo, kako je ovo lijepo. A još ljepše bi bilo ruksak na leđa i redom, po gradovima sa slika iz postova. Svi nešto lijepo pokazuju, a to i jest čar, da vidiš ono što se ne nudi u turističkim brošurama, on također ne nude ovako divne ljude. Prelijepo ti je tvoje Skoplje. :)

    ReplyDelete
  12. Gde ti je ova tvrdjava? Imamo slicnu u Novom Sadu, i iznova se osecam uyviseno kad je posetim i istrazujem. I iynova ksontam koliko toga je jos ostalo neistrazeno. Kayu da nasa ima puno lavirinata i katakombi - samo ih uz vodica mozes obici. A eto, ja to jos nisam uradila :(

    ReplyDelete