Sunday, September 22, 2013

Exploring Macedonia - birthday edition

Biće ovo post s' mnogo slika :) Soundtrack pozajmite iz prethodnog posta i krećemo :)

Birthday girl

I dalje tvrdim da je haljina prekratka a čarape presjajne  %)
Na noktima zadnje kapi ljubljenog Trendsettera



Ski centar Mavrovo - omiljena destinacija makedonskih trendsetera, zimi odlično za zaobilaženje ali mirno i tiho sredinom septembra :)


Postotak vlage 200 (sto se vidi po fronclama od kose )


Jutarnja kafa i put pod točkove do..



..izvora reke Radike i mesta gde se pravi najbolji sir na svetu
Brkovi su poklon od vetra :))
Naravno da sam morala da umočim dlanove u reku..i nahvatam inje po trepavicama :)

Na putu prema Debru postoji to jedno skretanje oštro nalevo pa uz planinu. Kroz šumu se nazire manastirski kompleks a kad pridjete bliže..






Brzinsko pokrivanje ruku i nogu na parkingu



Na ulazu u crkvenu portu obaveštenje


Dok čekam suknju, s' plafona me gleda Isus


a ja zblanuto gledam..


zlatne česme (verovatno poklon nekog gastarbajtera..)


Evo vam i sajt manastira (sa posebnim osvrtom na leteće andjele :)))

Šalu (i ostala cudesija) na stranu - manastir potiče iz XI veka i mnogo puta je rušen i obnavljan. Od nekoliko monaških kelija nastao je divan kompleks koji se dičio jednom od najstarijih biblioteka u Makedoniji..a onda je ta ista biblioteka (i više od pola kompleksa) izgorela u požaru pripisanom neispravnim instalacijama

Radovi su još uvek u toku a na svim vratima stoji znakić " Do not enter".
Evo šta se može videti u porti :








Na jednom brdu manastir, na drugom dzamija :)


"Ovo je zvono prilog Manastiru Svetog Jovana Bigorskog od Petra II, Kralja Srba, Hrvata i Slovenaca, i kraljice Marije.." Godina 1923 :)


Opraštamo se sa Bigorskim manastirom i krecemo dalje..

19 comments:

  1. Bas lijepo, fin krajolik, i puno zelenila.
    Nije da sam neki vjernik, ali eto volim obilaziti manastire ako mi se ukaze prilika, bilo bi fino i tu nekad doci.
    I izgori im biblioteka....e ljudska nepaznjo, tuga.
    I zelene mokasinke imas :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja htela d vidim biblioteku kad ono..:))

      A mokasine..ka nadjem odgovarajuci model, pokupujem sve boje,da se nadje :))

      Delete
  2. Hepi brzdeeeeeeeeeeeej! Ti i tvoja savršena kosa *.*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Savrseno spljeskana kosa..45 minuta sam je fenirala..grrr

      Delete
  3. Minislap me osvojio :D. Divno zaista :)
    Joj ta tvoja kosa <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minislap je ekovita voda Svetog Jovana. Vernicima pomaze, baksuzima odmoci nece :)) (to citiram oca Grigorija :))

      Delete
  4. kad bih ja, hipotetski, išla na godišnji ili slično, proputovala bih sve moguće muzeje, crkve, galerije, pročitala sve natpise... šteta što moji to baš i ne vole, samo me sramote di god stignemo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imam tu ludu srecu pa putujem sa ljudima koji vole ovakve stvari i nikad problem nije (cak i kad smo u najvecoj guzvi) da stanemo i vidimo..a uvek cujes nesto lepo i naucis nesto novo :)

      Delete
  5. ček, ti si u jednom tenutku imala na sebi hlače, haljinu iiii suknju?
    pa bravo!!:)

    sretan rođendan! želim ti puno ljubavi, mira,zdravlja i smijeha.
    slike su krasne. baš mi se sviđa Makedonija iz tvojih postova

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantale i jakna su deo radnog kompleta koji uvek stoji u kolima (zlu ne trebalo) a suknja se dobija na ulazu u svaki manastir :)

      Koliko su Skoplje nagrdili onim silnim konjima, toliko je ostatak Makedonije divan. da cesce pada kisa zvala bi se Irska :))

      Delete
  6. Ovo mi je jedan od najljepših postova u posljednje vrijeme <3

    Cijeli život maštam da posjećujem ovakve dvorce, građevine i ostala povjesna mjesta.

    A drugo, nisam skidala oka s tebe kako si lijepa i koliko si se dobro uklopila u ambijent, kao da si princeza iz prošlog stoljeća <3<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prednost dajem aktivnim "vikendima" (meni su vikendi uglavnom ponedeljak - utorak) nego sedmodnevnom izezavanju na plazi :)

      A ja sam se bas dobro kamuflirala ;)

      Delete
  7. volim ove tvoje postove, taman da virtuelno posjetim neka mjesta koja u životu sigurno nikad neću.

    zlatne česme :)))

    ReplyDelete
  8. Baš je lijepo mjesto, samo što ti skrećeš pažnju s njega. Ništa pored tebe ne mogu da gledam. :) I da, nije ti ta haljina kratka. Barem mi tako ne izgleda u toj kombinaciji. Nosiš tu dužinu haljine, a ne izgleda previše... Mislim da razumiješ šta hoću da kažem. Ah te mokasinke <3

    ReplyDelete
  9. Kako si preslatka u onoj haljinici, i taman kratka koliko treba biti :))

    Zlatne česme, wtf, ali me više ništa ne iznenađuje :))

    ReplyDelete
  10. Kako je lep manastir, i priroda i ti, sve u tonu...
    Odlične su fotografije :)
    Nemam te u obaveštenjima kad objaviš post, ne znam zašto?

    ReplyDelete
  11. ...I nije ti haljina prekratka, i ne sijaju se carape, i nije ti kosa precrvena, i nije previse suncano...Super izgledas i pomiri se s tim!

    ReplyDelete
  12. Prelepe su ti slike!!! Odusevljena sam :))

    ReplyDelete
  13. Koliko god da je unisteno, bas lepo izgleda, verovatno ce biti jos lepse kad ga skroz obnove.. :) Steta sto ja nisam zalazila na tu stranu..

    ReplyDelete