Thursday, September 13, 2012

Jedan arheoloski s' puno fotografija


 Anticka Heraklea lezi na obodu Bitolja grada. Rodila se negde u cetvrtom veku pre n.e., a da sad ja ovde ne gusim hrpom podataka, vise mozete procitati ovde

 Svaki put kad krenemo prema Bitolju, ja kukam kako hocu tamo ali..ili okasnimo pa je zatvoreno ili su vremenski uslovi losi pa su mozaici pokriveni.

 Evo vam price iz mog ugla - osnovno predznanje (citala ali se nisam nesto udubljivala) i dobra volja da na temperaturi od 45 C hodate po vrelom kamenju :)

 U Bitolj smo vozili drage goste (koji su se posle sami shlepali do Soluna) i uhvatili dva slobodna sata izmedju porodicnog rucka (njihovog) i dogovorene kafe (nase)

 Peglale smo se na zadnjem sedistu gosca, Junior i ja. Zbog deteta klima iskljucena. Pusenja u kolima nema.

 Prva pauza - Pletvar (videle ste ga na slikama juce), a tamo milina - 10 stepeni manje, vetar duva, sredili planinski izvor (najbolja voda na svetu :))

Stizemo u Bitolj, ostavljamo dete baka-servisu i krecemo.



Na blagajni kupujemo karte. Pita cika prodavac :" A ovi..nasi li su?" Nista mi nije jasno, kad ono..za nase "nase" karta 50, za njihove 100 denara. Kazem ja :" Ma nasi su. I ja sam nasa. Svi smo nasi."
Naplati on lepo nama i usput objasni da za te pare sto smo platili dobijamo nista jer je vodic trenutno sa grupom "njihovih" u centru grada pa ako bi da sacekamo..
Mislim se :" Cekaj ti druze, na suncu i bez vode..ja jok"
Isuce gosca aparat (i to aparat s' velikim A), ja izvadim moje malo skljocalo a naplacivac karata za njihove i nase trk' za nama.
"Ako cete da slikate, to je jos 300 denara, a ako snimate, to je jos 500"
Da sam znala, sacekala bih da malo odmaknemo al' nije im'o ko da me nauci...
Lik nam ispostavi racun sa sve brojem Instituta za arheologiju..kontam, otisle pare na pravu stranu valjda..
Inace Herakleu obilazite hodajuci po zidicima (koji su na nekim mestima prilicno visoki). Ja u sandalama i haljini..muta..nikad od mene Indijnac Dzons..


odvodni sistem na anticki nacin :)
I stvar zbog koje sam ja dosla - MOZAICI :)







I jos malo mozaika :)


Bacam paricu u bunar zelja, a u njemu flasa od Fante, kesice od Smokija, neke cudne plastike i (necete verovati) plasticni ciklama nokti..par komada palo pored bunara. Otkud tu, samo nebo zna..
Promasili smo put do muzeja, pa smo preskakali konopce, trudeci se da ne ugazimo u taze raskopano (ili neko zmijsko gnezdo)



U muzeju zive duse nema. Valjda i kustos seta one "njihove" za duplo para..a i oba aparata su simultano crkla ali ne pre nego sto sam uslikala TA-DAAM!

Isis :) imala je pauka na nosu (vratila sam ga posle slikanja)

Nastavili smo prema amfiteatru i dalje u civilizaciju..

41 comments:

  1. Nasmejao me tekst,odusevile fotke:)!Zbog fantasticnih mozaika nemoj da zalis ni jedan denar,vredelo je!Uzgred,'aljince ti je slatko na kvadrat:)))!Laku noc...a mozda se i vratim?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aljince, sem sto pusta crveno kad se pere, zadovoljava dva bitna kriterijuma - nije providno i ne moram brushalter da nosim :))

      Ma ne zalim pare, kad znam da u prave ruke idu :))

      Delete
  2. hahhahaha bravo za tekst tako ja(ja se ne zalim necu tamo)ali moi kolegi sa faxa znaci ne privatni(koi svako zavrsi)nego bas na bitolski univerzitet u ohridu zavsimo fino lepo fax a tu nema ni ko da objasni ni ko da pokaze(svi rade sasvim deseto za preziveti),pa cak ni jedan obican turisticki vodic koi bi makar pricao engleski za one karte od 100denara....:))
    p.s..bila sam znam da je tako:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Podseti me ovo na iskustvo jedne prijateljice hrvatice koja je u Ohrid dosla sa grupom austrijanaca. Na kraju je ona izigravala simultanog prevodioca, posto vodic ne da nije znao nemacki, nego ni jedan drugi jezik..

      Delete
  3. Kad bi uvek turitsticki iyvestaji bili ovakvi, turizam bi bio mnooooogo uspesniji. Da te mozda preporucim nekoj nasoj turistickoj orgnaizaciji? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..pa komotno bih mogla da vodim ture po Makedoniji (to ionako za prijatelje radim :))

      Delete
  4. wow, ovih mozaika, fantastično!
    da i ja sam primijetila haljinče :)

    (na ovom prethodnom postu sam nekako postavila isti komentar dva puta pa sam zato jedan izbrisala)

    ReplyDelete
  5. Moyaici su predivni....*-* I nisam imala pojma da je to toliko ocuvano...:)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobro ih paze :)Negde sredinom septembra ih pokrivaju kamencicima i peskom, pa preko najlon. Mora da se cuva od vlage :) Boje su toliko ocuvane da nisam mogla da verujem :)

      Delete
  6. U baš sam se nasmijala...
    Odlične su mi fotke, izgleda kao neko super mjesto...Ovi mozaici su mi predivni i ona tvoja slika kako viriš iznad mozaika, točno takvu ja imam iz nekog rimskog grada usred MAroka, isto tako virim...:D
    I da se u autu ne pali klima zbog djeteta? E, Bože, Bože...kao djeci nije vruće? Oj, živote, crni živote...Ilina

    ReplyDelete
  7. http://3.bp.blogspot.com/-BRY8JzCnP68/UFESNj0wyBI/AAAAAAAACfo/4iMPDKN-h5c/s640/9.jpg

    Jel ovo duh na slici? :| :O

    ReplyDelete
  8. Vrlo zabavan post :))) A mozaici su iznenađujuće dobro očuvani!

    ReplyDelete
  9. Mozaici <3 Vredi para. Divna haljina, nosi dok jos mozes, uskoro ce zima...

    ReplyDelete
  10. Super je! Bas volim takva mesta, malkice me podseca na Romulijanu ali je ovo mnogo lepse! :) Ciklama nokti aaaaaaaa snajka....snajka! Izgubila si nokte ee! :D Ti mi vise licis na Indijanku Dzons! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa upravo sam zbog Romulijane kukala da hocu u Herakleu. Kazu mi ovi moji bitolcani :" Pa sta ces tamo, to samo hrpa kamenja.." Mislim..

      Delete
  11. Predivni su mozaici, i ja bi voljela da to posjetim :))
    I super ti je haljina, sjajno ti stoje te žarke boje :D

    ReplyDelete
  12. krasni mozaici, jako lijepa haljina i tvoja kosa crvena..a ovo za duple cijene, šta da ti kažem..ni Hrvatska nije isključena..

    ReplyDelete
  13. Divno, krasne fotografije i lokacija je baš magična. Zamišljala sam, dok sam ih gledala, šta se tu sve dešavalo :)

    ReplyDelete
  14. Bas mi se dopada nalaziste... Hocu i jaaaaa :) Haljina je divota prava!

    ReplyDelete
  15. Jednom kad i ako naiđem tamo,ti ima da me vodiš i obavezno da mi pokažaeš Isis s paukom na nosu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To da pokazu koliko brinu o muzeju..a unutra prekrasno - sve drveno na 3 nivoa i one stepenice sa konopcima. Stvarno je tesko da se pocisti..

      Delete
  16. Je l' si makar iškljocala za sve pare? :D
    Mnogo su dobre fotke i prelepo mesto, ja sam prošle godine na Ohridu obišla sve što sam mogla, i rekla sam da se vraćam ponovo i nastavljam oblizak, oduševljena sam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jok, umro mi aparat na pola..
      Kad se resis da ponovo ides na Ohrid, kazi da ti posaljem "preporuke" tj. mesta na koja su me vodili mestani, a retko ko ih zna..a vredi :))

      Delete
  17. Osobno zelim studirati arheologiju (i antropologiju) tako da sam uzivala u svakoj slici i svakoj rijeci ovog posta. :) i jako mi se svida haljina!

    ReplyDelete
  18. Za nekog ko samo nabaci odjeću na sebe pofino ti izgledaš!
    Mozaici su mi jedan od najljepših vidova umjetnosti i kad tad u životu ću ove da posjetim ne zvala se ja kako se zovem :)

    ReplyDelete
  19. Super post, a bas su me odusevili mozaici.Boje su im skroz zive i ocuvane,iznenadilo me.
    Kazes vratila si pauka nazad na figuru :-))

    ReplyDelete
  20. super oblekica, a i ovim tvojim starinama su dobro išli mozaici :-D

    ReplyDelete
  21. Ti divna, šarena u ovom haljinku, a fotografije savršene, bile uslikane tvojim malim aparatom ili njenim sa velikim A :D

    Definitivno da te zaposle u turizmu! Još i te karte za naše i njihove (e sad ne kontam koji su koji? Grci i Makedonci? Dobro, doduše, nije ni bitno.)

    Mozaici...divota! <3

    ReplyDelete
  22. u Bitoli je još uvijek tako toplo? :) zavidim. :D krasna haljinica! a nalazište izgleda predivno...

    ReplyDelete
  23. Nisam videla ovaj post,super su fotke,to je to sto si pricala.. :) Kako im je glupa fora sto naplacuju fotkanje,al ajde.. A ovo za karte ima i na Sv. Naumu,pa sam ja rekla Nikoli da prica na makedonskom,pa smo karte platili kao njihovi. :D

    ReplyDelete
  24. Hvala ti na ovom postu! Uzivah! Pa, vidi ti samo te ljepote!!! :D

    ReplyDelete
  25. Već si neko vrijeme mislim da ću te uskoro posjetit, al ovim si me kupila :)

    ReplyDelete
  26. Super post. Volim da vidim slike iz prve ruke

    ReplyDelete
  27. Mozaici su savrseni, moja velika ljubav. Super post :)

    ReplyDelete