Thursday, June 28, 2012

Let me tell you a story..


o narodu koji se sporazumeva telepatski ;
o narodu otvorenog uma ;
o narodu koji ne laze ;
o narodu koji se raduje zivotu.


Naseljavali su Australiju ab origine tj. od samog pocetka, sporazumevali se na vise od 600 jezika i govor uglavnom koristili za igru i pevanje. Bili su spretni lovci i izvrsno se sluzili bumerangom i drvenim kopljima. Bili su i fantasticni umetnici.
Ako se pitate zasto o Aboridzinima pisem u proslom vremenu, razlog je samo jedan. Posast zvana beli covek. Ista stvar koja se desila sa Indijancima na teritoriji danasnje Amerike, desila se (i jos se desava sa Aboridzinima). Rezervati, niza vrsta, ogranjiceno kretanje, posebne skole..

U ovom postu nema osvrta na spiritualnost i mitologiju Aboridzina (bar ne direktno). One koje taj deo zanima, vise informacija mogu naci ovde.

DOT PAINTING

Iscrtavanje simbola i svetih zivotinja (Aboridzini veruju u reinkarnaciju sa malim odmakom - svi cemo se u sledeci zivot vratiti kao zivotinje :))  u prvo vreme desavalo se na pesku i stenama i  to pigmentima koje su mogli da nadju u prirodi. Magijske simbole prenosili su i na telo, gde svaka tacka ima svoju posebnu pricu, a grupisane u saru oznacavaju Dreaming ili Dreamtime
Svaka sara/ slika ima posebno skriveno znacenje (simbol), koji mogu da vide samo oni posveceni.

Aboridzini nemaju jezik i pismo (vise je to skup razlicitih zvukova), oni se izrazavaju kroz crteze. Modernizacijom procesa (koristi se akril umesto prirodnih pigmenata) pokusavaju da zastite svoju kulturu za neke buduce generacije, pa s' toga, ako kupujete crteze, nakit, tkanine.. i zelite da deo novca ode u njihovu kulturnu bastinu (ili samo zelite da znate da ste kupile original), potrazite sertifikate :)

Evo sta ulepsava moj zivotni prostor:

Etui od kosti "Izlazak Sunca"


Podmetaci za case oslikani najpoznatijim zivotinjama - dingo, kengur, koala, guster..


Divne stvarcice "za na zid" u nekom buducem stanu (treba mi savet u vezi sa uramljivanjem istih :))


Dreamtime kangaroo hunting
Dreamtime spirits

Gathering of the spirits
Kangaroos
Tribal dance
Secer na kraju - one very special bag :)

 i jedna zanimljiva nail art ideja (pozajmljena odavde)

Ostajte mi zdravo. Odoh da proverim kako napreduje Balkan Horror Story

39 comments:

  1. Ispale su mi oči kad sam vidjela torbu :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malo je nezgodan ovaj konopac koji ide preko ramena, ume fino da nazulja inace je obozavam :))

      Delete
  2. Posjeduješ divne stvari. Najviše mi se sviđa prvi predmet i torba je fantastična!
    Nekako me ovo sve podsjetilo na jednu avanturističku igricu koju sam igrala. Nije da ima ikakve veze sa Aboridžanima, ali su bile neke strašne i zanimljive starinske i lijepo i precizno iscrtane maske. Malo odlutah, izvini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh.. kutijica za cuvanje kljuceva :)
      Ja bih da igram tu tvoju igricu (nisam igrala nista jos od AOE )

      Delete
    2. Igrala sam je prije 4-5 godina, ali su mi maske ostale u sjećanju. Ima još dosta umjetnina u igrici. Započni je samo ako imaš vremena- jako se teško zaustaviti kad počneš :D

      Delete
    3. Jej!! Ako imam nesto, to je onda vreme :) Jos da mi kazes ime igre :)

      Delete
    4. O Bože, kako sma mogla zaboraviti ime... Scratches :)

      Delete
  3. Ova tema mi je bas legla! Kako samo beli covek unisti sve sto je divno! :(
    Moj drug oslikava ovako tackasto didzeridue koje sam pravi, obozavam njihove tackice! Imas pre predivne stvarcice! :O <3

    p.s. U vezi cesljica, trazila sam ga svuda, i pronadjem ga u Sapcu kod kineza slucajno! :D Ukoliko ne nadjes tu, javljaj adresu da ti saljem! Idem u Sabac jula. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Didzeridu bese africki rog? Sad cu da guglam :)
      Ma nasla ja cesalj..po ceni od 60 e..Ako ga ne iskopam narednih dana, pisem ti pismo :)

      Delete
    2. Ovaj je bio 60 dinara...najozbiljnije! :D Odlican je!
      Mislim da je didge australijski, ali nisam sigurna, od drveta je, uzme co'ek granu izdubi je i duva, i cuje se divan zvuk. Al' ne ume to svako.... ja duvam i nista! :D Pisi, pisi ;)

      Delete
    3. Jes, ipak je ostrejlija..imam ovde pravioca cudnih instrumenata s' jos cudnijim imenima..kahun, berinbau, dindziribu tralala :)) Ko ce sve to da zapamti :)

      Delete
  4. Mogla bi samo staklom da pokriješ te slike, s obje strane i pozadi se samo stavi zakačka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tako nekako ce i da bude. Od nekog cudnog materijala su, lepi prasinu k'o blesav :)

      Delete
  5. Ludilo! <3
    Iskreno, ne znam koga vise volim od tih starih "ljudova". Odlicna kultura, price...SVE!!!
    Bacam megustice za kolekciju!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nesto sam znala, nesto guglala i naletela na takve price/mitove/legende a ja patim na to jos od jednog davnog predavanja prof. Vladete Jerotica ( kad imas 6 godina, sve upijas kao sundjer) i sad iscitavam polagano :))

      Delete
  6. Ti razumeš zašto sam ja izabrala da studiram baš ovo što studiram (etnologiju i antropologiju)...poseduješ prelepe stvari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Razumem, narafski :) to je bila jedna od 3 opcije kad sam htela da budem akademski gradjanin :))

      Delete
  7. Svaka cast za kolekciju.
    Ja sam na slican nacin fascinirana kulturom i tradicijom autohtonih stanovnika Sjeverne i Juzne Amerike.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uu, posebno juzne :0 Jos kad nam precizno predvide smak sveta..:)

      Delete
  8. uvijek me rastuži priča o njima, odvratno što su im sve radili.

    stvari su lijepe, ali manikura je savršena...

    ReplyDelete
  9. Dreamtime spirits mi je totalno fora! Možda sam ja u rodu s njima, i ja volim crtati točkice svuda xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prejako je lakiran ovaj etui pa ne mogu lepo da uhvatim celu pricu. Kad se malo udubis, vidis svasta :)

      Delete
  10. Divno, zaista divno. Još jedan u nizu naroda koje su bijeli kolonisti označili kao "divljake". Nekad se pitam šta bi bilo sa svijetom da se to sve nije desilo.
    Btw, ovo je pomalo za Mladena (Insanity breaches) tema, on će još malo sve to uživo upoznati :). Lucky bastard.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iskreno, pola ideje je Mladen a pola uramljivanje :)) Ne vidim mu postove u zadnje vreme. Da se nije vec prevrnuo naglavacke??

      Delete
  11. Prava umetnost. Hvala ti na ovom zanimljivom postu, bas je lepo saznati nesto novo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaustavila sam se na vreme inace je zamalo moglo da preraste u roman :)

      Delete
  12. Bas mi je prijao ovaj post, u pauzi na poslu :) Pored kolekcije koja je izvanredna, znacajno mi je bilo saznati poreklo imena toga naroda. Hvala ti! Mislim da bi slike najlepse stajale u nekom jednostavnom drvenom ramu. Mislila sam ti predloziti decoupage ili neku slicnu tehniku, ali bilo bi previse. Ionako su dovoljno bogate i sarene same za sebe...

    Lep dan zelim. Do sledecih "otkrica" :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moram da ih pokrijem jer je neki cudan impregniram materijal u pitanju (em da ne skupljaju prasinu em da ne izblede). Mislim da ce ipak biti neko staklo (ma koliko ga ne volela), samo da nadjem nekoga ko to ume da odradi kako valja :))

      Delete
  13. Torba je divna, kao i nail art. :) Zanimljiv post!
    Kiss :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sad sam se bacila na kopanje literature o Dreamingu ;0

      Delete
  14. ludnica, fantastične stvarčice *.*
    pred par godina imala sam priliku gledati i slušati jednu grupu aboridžina koji su svirali didgeridoo i plesali, bilo je fascinantno i magično :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nadam se da cu ubrzo imati priliku da ih cujem uzivo ;)

      Delete
  15. zanimljiv post i stvarčice! slike i nokti mi se posebno sviđaju :)
    oduvijek su me zanimale drevne civilizacije, posebno inke i želja mi je jednog dana posjetiti machu picchu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chichen itza :)) Ma ima mali milion stvari tamo za videti. Valjda bi me skrpila 2-3 meseca lutanja ;))

      Delete
  16. super stvarčice! osobito ove male zidne umjetnine, nadam se da ćeš uskoro naći mjesto za njih :)

    ReplyDelete
  17. Ja se zablentavila u ovaj link o mitologiji, stvarno odlican post, uvek me fascinira koliko ima dodirnih tacaka u razlicitim mitologijama. A inace bih ove slicice ramila sa staklom samo spreda, da mogu da 'disu' ili cak bez stakla al to je onda muka s prasinom...

    ReplyDelete
  18. Krasno!Divno!Zavidim!
    A tko je to znao što tebi ide?

    ReplyDelete
  19. O "bijeli čovjek" priči bih sad mogla iživcirano pričati, al neću, samo ću sebi nedjelju pokvariti :D

    Stvarčice su super, posebno mi se torba sviđa :)
    I manikura.

    ReplyDelete