Thursday, May 17, 2012

Almighty books


Q&A preuzeto s' Anleah - inog bloga
Muzicka podloga

Pravila:
1. Postaj pravila
2.Postaj sliku najdraže naslovnice knjige
3. Odgovori na slijedeća pitanja
4.Tagaj par ljudi- Ja neću nikog da tagam, ja ovo radim čisto jer mi se sviđaju pitanja i jer mi je to još jedan razlog da pišem o knjigama :).
5. Obavijestiti osobe koje ste tagovali o tagu.


Najdrazu naslovnicu mogle ste da vidite u nekom od prethodnih postova
Jako volim i ovu naslovnicu zato sto mi je to jedna od omiljenih slika Milene P. Barili (od knjige mi se smucilo)


Sta trenutno citate?

Mrljavim jos uvek onu "Rusku zimu", a jutros sam pocela jednu knjigu (nema ni imena ni pisca) o istrazivanju vakcine za borbu protiv raka.

Sta cete citati kad s' tim zavrsite?

En Fortije - 'Julija" (kupljena jos proslog leta a jos nije dosla na red i Vargasa Ljosu "Avanture nevaljale devojcice'

Kojih 5 knjiga ste uvek hteli procitati a niste?

  1. Gospodu Glembajeve
  2. Fukoovo klatno
  3. Roman o Londonu
  4. Satanske stihove
  5. sve one ruske klasike koje sam citala na teranje i na preskakanje :)
Koje magazine imate u kupatilu?

Sto rekla Anleah - kad stavim knjigu pod misku, ukucani znaju kud sam krenula :)

Koja je najgora knjiga koju ste ikad procitali?

Pogled preko ramena mi kaze Zahir, ali ima tu jos par bisera o kojima vredi raspredati. Par dana sam se mucila sa "Ringispilom" - uspela je zena da sahrani pola Srbije i par rusa pride i da mi ogadi balet za svagda. Tu su i knjige Habjanovic Djurovic od kojih mi je muka na sam spomen i "Put kafe" od 800 strana gde se tek na 784 strani nesto desava..sreca pa kikseve brzo zaboravljam ;)

Koja knjiga je sad popularna a vi je mrzite?

Ne mrzim knjige, samo mislim da postoje neke koje stvarno nisu vredne citanja po drugi put

Koju knjigu uvek svima preporucujete?

Mnogo zavisi od toga kome knjigu preporucujem, ali to bi bila sunca i lovac i knjiga o groblju (sve malim i skraceno :))

Koje su vam tri omiljene pesme/poeme?

(Iskopah s' Bitchy - inog bloga posto me mrzi da tjubiram)


Gde obicno kupujete knjige?
Gde god stignem, a ponajmanje u knjizarama ;) U marketu su pored kase stavili stand sa knjigama, pa umem i iz kupovine hrane da se vratim sa po kojim primerkom :)

Gde obicno citate?
Normalne knjige uglavnom u autobusu ili kad me uhvati ludilo - pod cebetom uz svecu :) Ove elektronse mi idu lakse u zadnje vreme 

Jeste imali neke citalacke navike kad ste bili mali?
 Do treceg osnovne nikakve. Onda mi je mama kupila divno ilustrovana "Tri musketara"..to je i dalje jedna od mojih najomiljenijih knjiga ;)

Koja knjiga vam je promenila zivot?
Bas ni jedna.. ali sam puno naucila

Omiljeni odlomak iz knjige
Uzasno slabo pamtim citate..imam negde hrpu zapisanih, ali ko ce sad to da trazi..

Vasih 5 omiljenih pisaca
  1. Danilo Kis
  2. Haled Hoseini
  3. Markes
  4. Trejsi Sevaije
  5. Lajos Zilahi
Koju knjigu je malo ko procitao, a svako bi trebalo?
Bon - ton

Koje su tri knjige o kojima najvise pricate?

  1. Lovac na zmajeve
  2. Magle Avalona
  3. Njujorska trilogija (Paul Auster)
Omiljene prve knjige pisaca?
Trejsi Sevalije -" Devicansko plavo" i "Zlo seme" Dzoane Haris

Omiljeni klasik
Obozavam francuze pa bi to bile "Karmen i Kolomba"- P. Merime, "Opasne veze", "Sirano De Berzerak"..

Pet pocasno spomenutih
  1. Bora Stankovic - "Necista krv"
  2. Borislav Pekic - "Zlatno runo"
  3. Svetislav Basara - "Fama o biciklistima'
  4. Slobodan Selenic - "Ubistvo s' predumisljajem"
  5. Gordana Kuic - 'Balkanska trilogija" (nemoj neko da mi je spomenu seriju..sve su morali da zas..ru, da 'prostite)
Od mene toliko..ako se jos necega setim, dodacu naknadno, a vi se slobodno pridruzite ;)

24 comments:

  1. Tracy Chevalier sam zavoljela nakon Palih anđela, a i Djevičanski plavo mi je bilo zanimljivo. Dalje nisam ništa čitala.

    Ah da, morat ću spomenuti knjigu koja je meni promijenila život (budući da mi se ne piše ovaj post, mada od ovog i komentara na Anelah-inom blogu mogu spojiti jedan :D), a to je Mi djeca s kolodvora Zoo. Zbog nje upisah psihologiju (između ostalog). Toliko sam je voljela da sam spavala s njom u krevetu, umjesto s plišanim medom :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fina mi je Trejsi za opustanje, a nije banalna (imam ceo opus :))

      Kolodvor Zoo mi je i dan - danas nesto najmorbidnije sto sam procitala (a procitala sam puno morbidnih knjiga). Obavezno uvaliti svakom tinejdzeru ;)

      Delete
  2. Extrica! <3
    Jaooooo, Magle Avalona!!! Gdje me nadje?! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. I knjiga i BBC serija i muzika :))
      Nalovih neki dan Sumsku kucu..izgleda da ce to biti sledece :)

      Delete
    2. Magle Avalona!!! Nedavno je serija bila na televiziji, ali ipak je knjiga bolja :)

      Delete
  3. Lovac, lovac, lovac... Upravo ga citam, po drugi put. Iako mi je sunca, mozda, malo bolja :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lovac mi je bio prvi susret s' Afganistanom pa valjda zato..

      Delete
    2. A meni se sunca ne svidjaju... Kupila sam ih odmah nakon Lovca, trcala sam cini mi se do knjizare i nije mi se svidela...

      Delete
  4. nije mi mrsko bilo pročitati ovo tvoje, ali mi je mrsko da ja sad sve to pišem kod sebe na blogu.

    gospodar prstenova mi je najknjiga svih vremena (uz nju imam svu prateću literaturu, enciklopediju srednje zemlje, tolkinov rječnik, nedovršene priče, silmarilion, hobita i još neke). jedno vrijeme sam čak redovno pratila i neke strane forume gdje se znalo na po deset strana raspravljati imaju li balrozi krila, čitala sam eseje po internetu :)
    za mene sve ostale knjige sve dođu i prođu, ali ove ostaju...a da - i harry potter takođe :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mene su bukvalno prisilili da glegam prstenove (svi su nesto bili odusevljeni a ja ne volim kad su svi odusevljeni :))
      Pottera sam odgledala zato sto ga Biberlee stalno spominje i duboko obozava (a i zbog Alana:)). Nadala sam se da cu na sajmu da nadjem neko fino izdanje 9onako - u cvrstom povezu) pa da ga prikljucim ostatku kad ono sipak :)

      Delete
  5. Aaaa vidiš zaboravih ja Austera, a njega baš volim! I vidim ja da si ti bolje upoznata s domaćom literarnom scenom, morat ću dosta toga čekirati. Meni je domaća literarna scena čitav Balkan, a ne samo Bosna :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sad bas pisah kod Bitchy - prilicno sam dobro potkovana kad su srpska, makedonska i bosanska knjizevnost u pitanju, ali hrvati su mi slaba tacka :) Kad pozelis nesto od ovih novijih srpskih, samo kazi ;)Vec sam skontala sta bi ti se dopalo ;))
      I sad sam se setila jos jednog propusta - zaboravila sam Pamuka (uhh..grr)

      Delete
    2. I Safona, ali ce to Tina da popravi (nadam se)

      Delete
  6. ja se tagam sama za ovo! ali trebati će mi malo vremena, u poslu sam preko glave! i rickman... ahhhhh.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bon ton je za uramiti ;) Prepisah par komada s' tvog spiska :)

      Delete
  7. Interesting :) Kis je i moj prvi, omiljeni & veciti, uvek mu se vracam.
    I ja bih se samo-tagala al mi rusi kloncepciju bloga ;) a i mrsko mi da se opredeljujem i probiram, verovatno svakako ne bih bila zadovoljna sopstvenim odgovorima

    ReplyDelete
  8. HAHHAHAHAHA Bonton je zakon!!~mNoGo DoBro!Zanimljiva ti je lista!
    Hvala,na pozivu ,znaš već--- Pamuk i Safon su mi favvvv,jedan za Istok,drugi za Zapad,eto da ih pomenemo ovde sa ovim imenima...i dve Tvrđave-Meša Selimović i Citadela-Kronin..Ivoooo Andrić,Momo Kapor i još mnogiiii...A ja na svom blogiću povremeno pišem citate iz knjiga koje sam tek pročitala,a najčešće iz onih koje sam davno ali su ostavile traga i zato bih se ponavljala ako bih sad ponovo pravila neke tag-liste..oni koji prate,znaju da sam već sve 'objasnila',i tek ću!!... kad počnem,ne znam da stanem....zato uvek stavljam tri tačke,one me nekako smire:))))) inače,bih pisala do sutra o knjigama..kissss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok..onda i ja da stavim tri tacke ...
      (to mu dodje kao ono - nastavice se ...) :]

      Delete
  9. Na ovo ce morati da se odgovori...

    ReplyDelete
  10. Bonton! haha! smiješno, ali imaš pravo! ;)

    ReplyDelete