Saturday, March 24, 2012

Nostalgicni


 Moj prvi susret sa muzikom koji okolina pamti (i dan- danas mi spominje), bio je kad sam negde oko trece godine stajala hipnotizirana uz tv i slusala Zanu Nimani kako peva "Dodirni mi kolena". To je u nekoj mojoj izvedbi vise licilo na "..pvodaj mi papuce, doleti jastuce.."
Onda je rodjaka, koja me  cuvala, pocela da menja moj muzicki ukus pustajuci mi Balasevica, specijalno doradjenog za tu priliku. Znaci ovo
se pevalo kao:" Moja IIIvana, tvoja je slika neka moja mala ikooona..", a ja sam uletala onda kad je trebalo otpevati "..gde li je sada Petar Pan.."
Imala sam nepunih sest godina i kretala u prvi osnovne (moji nisu marili za ono - skracujes detetu detinjsto, pusti ga da se jos malo igra..hvala im na tome) i nekako je bas u to doba do nas doplovila "Tamara" Novkoviceva. Umesalo se tu i " pisi mi brate..ooo..pisi mi fratelo..", a meni nikako nije bilo jasno zasto je fratelo a ne Bratelo..:))
Onda je matori oduvao prasinu sa gramofonskih ploca jer je skontao da vise nisam tako mala pa sam polako otkrivala Mireille Mathieu..Majka (profesor francuskog) ostala je zapanjena cinjenicom da ja sa sedam godina pevam sve pesme sa ploce na vrlo tecnom francuskom (na moj nacin)..da,da...ono r je bilo dobro..i naglasci su bili super..e sad, sta sam od reci kako izgovarala samo nebo zna
Ne, meni "My way" nikad nece zvucati toliko dobro kao ovo..
Kroz ruke su mi prosle Abba, Johnny Mitchell, Nana Mouskouri, Demis Roussos..a onda je matori donirao svoju kolekciju. Naslo se tu svega i svacega. Puno Santane, Mantovani Golden Hits, Carmina Burana, Terry Jacks
a onda me je sarenilo jednog albuma nateralo da ga izvucem iz hrpe
" So you think you can tell.." dok u pozadini suska vinil..neponovljiv osecaj..
Secam se tog jednog leta, izmedju sestog i sedmog razreda. Izbaci nas majka u 10 iz kuce, a mi pravac bazen. A bazen - prepodne bazen, uvece diskoteka na otvorenom sa sve plesnim podijumom i stroboskopom (ou, jea:)). Nekako najvise pamtim muziku koja se vrtela, posebno ove tri
U to vreme su nam doplovili i New Kids On The Block i MC Hammer (ali se to nije bas primili). Ali se zato primila grupa Roxette
Tog sam leta za rodjendan dobila muzicki stub sa dve glave i gramofonom pride pa sam bila glavna :))
Matori mi je kupio prvu kasetu
Nekako smo u to vreme intenzivno ucili engleski pa smo krisom prevodili tekst ove pesmice :)
Svemoguci MTV doplovio je i na ove prostore (doduse samo od 8 do 13 h, pre pocetka zvanicnog programa Treceg kanala {ovaj treci kanal je za poseban post}) pa se zavrtelo ovo


Spot mi je i dalje u top 10..pesmica onako..mlaka..
Ovo je bilo himna. Imala sam utisak da je ostala muzika samo pauza izmedju dva pustanja


Onda se devedesete pokazale zube ( ma *ebite se devedesete..voleli ili ne voleli Balasevica, ne mozete mu poreci da je sve to tako lepo slozio da se tu nema sta vise dodati..). Nije bilo para za kasete..ni za hleb se nije imalo. I kao u inat toj nemastini Novi Val/Talas udara svom silinom. Nekako mi se cini da smo se muzikom hranili..Najvise pamtim one veceri provedene u parku, na klupi, s' gitarom..ako se sakupi za pivo, ok..ako se ne sakupi, nije strasno..

Moram ovde da presecem ovaj digresivni post, da se ne pretvori u esej :) Kuvala se ova ideja jos od Isis - inog posta o srednjoskolskim muzikama a nekako mi je i Bitchy pomogla pri pisanju ;)
Druzila sam se sa tinejdzerima ovih dana pa smo nesto uporedjivali muzicke ukuse, a onda me opalilo po glavi - imali smo manje para, manje mogucnosti da do nekih stvari dodjemo a nekako smo se puno bolje zabavljali i puno vise cenili ono sto dobijemo ( pa makar to bila i dugoocekivana kaseta za ciscenje desnog deka na kasetofonu :)) U opstoj poplavi kojekakvih televizija, reality programa i iskrivljenih vrednosti, mi smo jos i dobro prosli :))


Edit : Dokazivala sam se malo sa jednim likom, inace zaljubljenikom u Balasevica, da je "Julija" s' albuma "Dnevnik starog momka " u stvari pisana za koncert u Skoplju i da se zove 7/8 tj sedam osmina tj. sedum osmini i naletim na ovo




35 comments:

  1. Divan post! :)) Nasmeja me sa francuskim, sa 'r' i naglascima, ja mislim da i danas ne izgovaram dovoljno dobro! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni zao sto sam mnogo pozaboravljala (a i ucila sam ga kratko). Treba to obnoviti..:)

      Delete
  2. ijao. mtv na trećem kanalu, kakva sreća je to bila. pa skidali reči pesama sa kasete, pa prevodili. pa diskać na kališu, jao. pa gitare u parku, pa akademija. jao. sad kad si me podsetila, plače mi se koliko je bilo lepo. ja bih se vratila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Aj pisi malo o tome :) Mene u Akademiju nisu pustali do druge godine faksa (valjda sam im izgledala kao derle onako zgoljava :)), a Treci kanal ce svecano dobiti svoj post :)Zasluzio je!!

      Delete
  3. Ma ja mislim da je najsvetliji trenutak otkrivanje Flojda :D
    Šalim se, stvarno je divan post, imamo nekih sličnosti po pitanju muzičkog ukusa, samo što ja stvaaarno Balaševiće ne volim, hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izvin'te, Balasevic je za veri spesl muds :) Nego nije to strasno..posle sam otkrila Greatful Dead.. od muzike im nista ne pamtim ali ostali su oni psihodelicni razliveni motivi i drecave boje (ali o tome kad povadim letnju garderobu :))

      Delete
  4. Moji roditelji su nikakvi muzički tipovi. Slušaju oni muziku donekle, većinom tako što upale radio i što se vrti na radiju to je to.
    Meni je muzika uvijek bila nešto sveto, još od malena, pa sam gotovo svaki dinar iz džeparca ostavljala da kupujem prazne kasete na pijaci i snimam sebi muziku s radija. S nekih televizijskih kanala sam snimala i video spotove. Ne znam uopšte kako sam od onakvih roditelja ispala ovako muzikalno orjentisana. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mora da je na dedu :))
      Sad se setih momenta kad sam dobila slusalice..pa ubacim pin u dek, a ono za u usi na zvucnik od televizora pa snimaaajjj :))

      Delete
  5. Covjeceeee! Kad se samo sjetim. Stvarno smo se odlicno snalazili sa ono malo sto smo imali.

    Jos uvijek cuvam neke od kaseta. Koliko sam ih samo presnimila. XD Svoje bubrege i jajnike sam ostavila pred Akademijom i Narodnim. Talilo se za bocu Viskog. Za 2 marke mogao si jesti i kutiju Drine kupiti (ili popiti 2 kafe u Cumezu i Drinu kupiti ili Drina + klipaca). Na pijaci kupis tri muske majce kratkih rukava i varakinu u granapu i eto dobre band t-shirt. XD

    Prije dva dana u Konzumu Sabina i ja kupujemo neke zarzevate i neko ladno na razglas pusti Blaze of Glory. Naravno nas dvije opicile duet. Ljudi blijedo gledaju. Jos kad se sjetim filma... :D

    Nostalgija, moja ti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. EEE.. those were the days, my friend ;)) Cuci boca varikine i ceka neko kreativno raspolozenje :)
      A fora kad imas dvojnika na fiksnom pa ne mozes da dogovoris izlazak..uu..to je bilo gadno..i nema auto, taxi, ovo-ono nego taban fijaker i put pod noge..

      Delete
    2. Joj! Dvojnik na fiksnom. ARGH! Ako si imao nesrecu da je ti je neka mahalusa dvojnik...nema telefona iduca 3 sata minimalno. XD

      Delete
  6. "imali smo manje para, manje mogucnosti da do nekih stvari dodjemo a nekako smo se puno bolje zabavljali i puno vise cenili ono sto dobijemo ( pa makar to bila i dugoocekivana kaseta za ciscenje desnog deka na kasetofonu :)) U opstoj poplavi kojekakvih televizija, reality programa i iskrivljenih vrednosti, mi smo jos i dobro prosli :))"

    Ovim si sve rekla! Nemam šta za dodati, osim toga da znam šta ću sutra slušati cijeli dan :D
    Podjetila si me na odlične pjesmice..a moram i pohvaliti tvog taticu..odličnu kolekciju je imao :D
    Blago tebi kada si imala tako dboru pdlogu..ja sam sve to morala sama otkrivati i uz pomoć društva naravno..roditelji su mi pravi fuš što se muzike tiče -.-

    ReplyDelete
  7. ni meni nije bilo jasno zašto je fratelo, lol. moram priznati da me ta pjesma i danas iritira zbog toga, iako sam u međuvremenu naučila da bratelo ne znači ništa :))))

    ReplyDelete
  8. Super si nas provela kroz ovaj glazbeni vremepolov.Sjećam se mnogih stvari koje si i sama navela i sjećam se mojih izlazaka u park.Bila su to vremena za pamćenje!

    ReplyDelete
  9. ni moji roditelji nisu bili razumni: i ja sam šesti rođendan dočekala kao prvaš! doduše, samo devet dana me dijelilo od čarobne šestice. nisam toliko željno očekivala osamnaesti rođendan kao šesti! :)
    glede glazbe: rijetka sam biljka kojoj glazba vrlo, vrlo malo znači u životu. jučer sam imala stručno usavršavanje, između ostalog dva predavanja o utjecaju glazbe na mlade. postavljam pitanje predavačici, a za uvod istaknem kako osobno samoinicijativno i aktivno jako rijetko slušam glazbu. e, drage, da ste vidjele koji žamor je izazvala ova rečenica u dvorani... 180 ljudi me gledalo kao da sam pala s Marsa. doslovno. jedna mlađa cura mi je prišla i pitala:(širom otvorenih očiju): hej, ma, jesi ti ona što ne sluša glazbu?! nije lako biti outsider! ;)

    ReplyDelete
  10. Ti si baš imala sreće sa svojim roditeljima.Moji su što se tiče muzike nezainteresirani. Samo sada kada otkrijem nekog pjevača/icu iz njenog doba mama priđe i kaže kako je to slušala. A meni reći?! Zato sam poprilično kasno počela da intenzivno razvijam interes za muziku.Bar sam imala sreće pa narodnjake ne trpe nikako. Iako u školi i na fakultetu sam uvijek bila okružena ljudima koji su radije slušali turbo folk, ili kako oni kažu slušaju oni svašta ali nema pijanke bez narodnjaka. As if! Bila sam obično crna ovca društva. Sada imam društvo s kojim na pijankama slušam ploče! Yay. I moje dijete (ako ikad budem imala jedno)će da sluša dobru mjuzu već u stomaku. A kad mi krene u pubertetu srati i slušati metal i praviti se nešto, kada mu mama spusti: "E sine kad je mama Panteru i Maiden slušala ti ni spermić nisi bio!" :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. "E sine kad je mama Panteru i Maiden slušala ti ni spermić nisi bio!"

      E za ovo sam se ismejala, moracu da zapamtim :D Da imam snimak Maidena iz Beograda, pa da mu pokazem gde je mama stajala u publici :D

      Delete
  11. Veliki lajk za ceo post, a posebno za Bratelo, podsetio me na mene :D Eh, ja se secam na Studiju B da je isla VJ Jadranka i u tom periodu sam tako zelela da snimam cele emisije na kasetu :D Velika pohvala i za muzicki ukus, sto rece PsychoCat, Balasevic mi bas i nije favorit, ali ajd sad :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Smeju mi se kad kazem da bi me roditelji iselili da sam ikad slusala turbo folk, ali to je stvarno bilo tako :))))))))Secam se da je mama bas burno reagovala kad je prvi put cula "Idemo na Mars" i pitala se ko pise tako debilne tekstove :)))))))))))

      Delete
  12. Superkuul post! Ja sam mladja ali opet-da treceg kanala nije bilo... <3
    Ja sam bas imala periode sa svim ovim pesmama koje si stavila! :D
    A kad se setim srednje skole i mojih krajnosti u oblacenju jao jao od pocepanog hipija, preko opasnog rokera do rege kulera, irish hiperaktivnog perioda pa do tripoznih bjesova...aaaahaahahahah to su bile prave transformacije :D

    ReplyDelete
  13. Uf, coveceee, koja nostalgija... evo vrtim Rokset po 20ti put, a treba da se pakujem ;) sjajan post!

    ReplyDelete
  14. Sto rece hypnotic mushroom, da treceg kanala nije bilo... :D Salim se. Moji su imali dovoljno dobar muzicki ukus da me usmere ka Doors, Pink Floyd, Zeppelinima, Smaku itd, kada sam bila bas mala, pustali su mi Bajagu i Azru, a prva kaseta koju sam dobila je Europe - Final Countdown. Jos je imam. Iako sam kasnije prevagnula ka malo tezem zvuku, '80s zauzimaju posebno mesto u mom srcu i bas zivnem kada cujem Alphaville, Yes, Gary Numan-a... and the hair, don't forget the hair! Pamtim osamdesete prilicno dobro za nekoga ko je imao 7 godina kada su se zavrsile :))

    ReplyDelete
  15. smells like teen spirit mi je promijenio život :)

    ReplyDelete
  16. Balašević <3 odličan ti je muzički odabir... ja sam svoj ukus za muziku stvarala pomoću tatinih starih kazeta s hitovima od pedesetih do kraja osamdesetih... tako da mi je to najdraža muizka. ove nove stvari mi nekako ne ulaze u uho... tu i tamo se nešto primi, ali uglavnom volim ovu stariju muziku; samo ne znam što ću kad i pslijednji kazetofon rikne; morat ću te sve stvari prebacivat na disove... možda najbolje da već sad počnem... ;)

    ReplyDelete
  17. Bas nostalgija...
    Me potseti na podarokot od partnerot na maturska, mi rece da izberam a jas izbrav LP od Roxett - Eni Lenox mi bese prekar vo gimnazija :)
    A gledas oni nekako odat so Balasevic, nemam poim zosto ama i denes go slusam i uzivam vo negovite refreni...
    A i mladite gi slusaat tie zvuci, koga se pusta pesna od toa vreme site doma peeme i se "trtlime".
    Pa nie sme rastele vo isto vreme so ista muzika iako sme ziveele vo segasni 2 drzavi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sve dok nije petao, Vasa ili dunja, nemam problem s' Balasevicem :)) A Makedonija je nekako oduvek bila prijentisana na elektronsku muziku. Secam se da, sem sto se islo u Skoplje u diskoteku, odavde se dovlacila i muzika..Kajagoogoo,Sonick Youth..ee..

      Delete
  18. Ovo mi je jedan od tvojih THE BEST postova!!! Dok sam čitala nekako sam se osjećala kao da sam pregledala stari foto album i evo još mi se vrte slike po glavi...od Nede Ukraden i Vajte sa nekih 5-6 godina, pa porasla i zavoljela ludo "Crvenu Jabuku", zaljubila se u bubnjara Cunju...i danas sam na njih osjetljiva. A voljela sam i NKOTB!!! Hvala ti na ovom nostalgičnom :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. UUU, sad me podseti - ja sam bila smrtno zaljubena u Bojana Pechara..valjda odatle fetish prema bas(istima)gitarama :))))))

      Delete
  19. Upravo dobila na mail novi Roxette album :)))

    ReplyDelete
  20. I nekako ti zavidim na toj mladosti. Mada je kod mene većina ovih pjesmica izmiješana sa Britney Spears i sličnim smećem :D. Imala sam i ja gramofon, iako mi nije trebao jer su se tad već furale muzičke linije i cd-ovi. Ali pokupila sam par ploča od tetke, slušala Elvisa, Blondie, Boney M, Abbu... Ah, da mi je ova pamet, a one godine :D.

    ReplyDelete
  21. Imam slične uspomene, sa gramofonom, pucketanjem i pažljivim namještanjem...kod mene su bili Parni Valjak, Janet Jackson i Ova pjesma: http://www.youtube.com/watch?v=ayd-V3n9b8A

    Nekako sjetan post, a opet bogat, pun dragocjenih momenata...zbog toga volim blog.

    A Balašević...ma koliko ga "silovali" današnji tinejdžeri (red Balaša, red Cece)...niko mi ga ne može ogaditi, niti mi može dosaditi. Uvijek izroni neki detalj u njegovim stihovima koji prije ne primijetih.

    ReplyDelete
  22. I divnu si mi uspavanku dala, mnogo mi je draga Julija, pa je sad poslušah za laku noć (nakon ove originalne verzije)...

    ReplyDelete
  23. Pre svega, hvala za komentare na blogu, mnogo mi znaci svaka konstruktivna kritika.
    Sve pohvale za blog u celini, koji cu iscitati cim krene ovaj aprilski raspust, a lisenost Interneta i obaveze na faksu dozvole malo predaha. Za sad, moram da pohvalim narocito ovaj tekst, u ime svih nas koji bi od zlatne ribice najpre trazili jedan vremeplov.:)
    Divno podsecanje na detinjstvo i meni licno opsesivno privlacne i drage godine sa svim propratnim sadrzajima, pucketanjem ploca ili obrtanjem trake olovkom ne bi li se sto pre doslo do omiljene pesme. Lepo je znati da nas ima!
    Citamo se!:))))

    ReplyDelete