Friday, March 16, 2012

Malo o mitovima, malo o instrumentima


Ovo specijalno za Misty i njenog dragog (uzgred, kako ide nagovaranje?:))

Nego, keltska mitologija.
Na tu temu napisano je mnogo, mnogo knjiga, pa resih da uprostim i skratim, sazvacem i u najkracim crtama prepricam :)
Kelti su, dakle, bili mnogobosci. Poznata je ona :" I swear by the God my people swear by"
Glavni lik u celoj prici bio je, naravno, druid.
Posle chieftain - a (big boss -a), on je bio glavni. Pekar, lekar, apotekar, po potrebi sudija i pametna glava celog plemena.
Kelti su obozavali Sunce i predstavljali su ga simbolom Triskelion (vidi prethodni post - op.aut:)), koji su kasnije preuzeli Rimljani da bi se u skorije vreme pojavio u nacistickoj Nemackoj.
Ovo vam je sigurno poznato
Kao sto vec rekoh obozavali su Sunce, a prvi suncan dan se povezivao sa pocetkom meseca maja i proslavom Beltane - a, praznika optimizma



Drugi veliki praznik bio je Samhain (Sauin), koji se slavi krajem oktobra ili pocetkom novembra.Oznacava prekretnicu izmedju svetlog i tamnog dela godine.  To je dan kad na zemlju dolaze vile maskirane u prosjakinje, kucaju na vrata i traze hranu. Onaj ko odbije vile, bolje da se cuva. Podvalice mu kad se najmanje nada :)
Ljudi se maskiraju i igraju, a sve u cilju da oteraju zle duhove i da prizovu blagu zimu.
Dube se repe i u njih se stavljaju svece.



Podseca vas na nesto? Mozda na ovo

U keltskim legendama naletecete na cudna bica.
Leprikone, recimo

Oni nisu trgovci ni zemljoradnici. Oni su obucari :)
Cudna bica, koja su nastanjivala ostrvo pre dolaska Kelta, ljubomorno cuvaju svoj cup sa zlatom, a u medjuvremenu sviraju, pevaju i nalivaju se moonshine-om. Legenda kaze da cete biti najsrecnije covek na svetu, uspete li da uhvatite leprikona. Cak postoji i uputstvo za hvatanje

Vile
Tumacenja postanka vila ima mnogo. Po nekima, to su pali andjeli, po drugima su naslednice keltskih bogova, po trecima - besmrtne duse sto lutaju..
U slucaju da vam treba fairy dust, mozete naruciti ovde za samo $14.95 :))

Da slucajno ne pomislite da je sve ruzicato, postoje i lose vile :)
Banshee je duh mlade zene koja je brutalno ubijena. Ima duge nokte, spicaste zube i crvene oci a ubija ocajnickim vriskom


                                      Part dva :  Instrumenti

Naravno, ovde stavljam samo one koji su meni bili posebno zanimljivi kao, recimo, bodhran

Irish fiddle
I naravno - Irish harp
i moja ljubljena Loreena McKennitt

Htela sam da pisem malo i o tome kako su Kelti nastanili Panoniju i osnovali Beograd, a sve vece reke u Istocnoj i Centralnoj Evropi dobile su ima po njihovoj reci "danu" - teci; ali mi se cini da se ovaj post vec oduuuzio :)
Sutra jos jedan, poslednji u keltskoj ediciji i obecavam da vas vise necu muciti..bar do sledeceg Patrika :))












12 comments:

  1. Oplakah na "So much more than just a breakfast drink".

    Odlicna serija postova! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovaj..cini mi se da sledeci post nece biti bas ono sto ocekujes :zagonetnosesmeska:

      Delete
    2. sad i ja željno iščekujem taj neočekivani post!

      Delete
  2. Super,baš si ga napisala,sažeto ,al sa svim pogođenim metama..što se mene tiče,slobodno se ti raspiši,uopšte ti ne bih zamerila..sve što i liči na knjigu,obavezno čitam i podvlačim:))

    ReplyDelete
  3. Happy St Paddy! ^^
    Mi idemo svake godine na neku irish svirku, pijemo zeleno pivo, a ja se obucem skroz u zeleno... :)ali ove godine sam kuci pa cu da pijem zeleni caj :D
    Ja jako volim irce i sad sam sve tvoje irske postove citala detaljno-konacno imam vremena malo... :)Znala sam dosta cinjenica-ali neke i nisam, hvala na informacijama... <3 Naravno Lord of the dance i Loreena se vrte od jutros, jos i Milos prati sve gitaricom... divni Patrik! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blago vama!!
      Nista..u to ime popicu i za tebe jedno zeleno pivo :) Slainte!!

      Delete
  4. Super mi je ova serija postova, samo ti nas udavi još malo :))

    ReplyDelete
  5. Topla preporuka: nakon vila pređi na boginje i bogove. Sheila Na Gig i ekipa. više ništa neće biti isto ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No time for Gods. Sad ide jedan koncertni i dosta vise :) Inace bih o ovoj temi mogla danima da pisem...:)

      Delete
  6. Jako zanimljiv post, volim ovakve tekstove! a Loreena upravo svira :)
    p.s. odoh bacit oko i na tvoje prethodne postove na ovu temu..
    uživa u vikendu! :)

    ReplyDelete
  7. Hell yeah, jos celtic entuzijasta! Nista nisam citala u poslednje vreme (od blogova), pa sad idem retrospektivno (da te ne cudi sto naopako komentarisem). Ove godine sam propustila St. Paddy-jev dan, uopste nisam provalila da je bio (i prosao) 17. ne znam 'de mi je glava, trenutno razmisljam samo o Mladencima :D

    ReplyDelete