Thursday, March 15, 2012

Kazite hvala Keltima za..


1. Sapun
Iako su bili nomadsko ratnicko pleme, puno paznje su obracali na cistocu. Svako jutro su se umivali, a svako vece prali celo telo sapunom. Kosu su prali svaki drugi dan uz neizbezno cesljanje
Obavezno je bilo imati dva kompleta odece, a odeca se prala svaki drugi dan.
Nekako se u to isto vreme sapun pojavljuje i u Vavilonu..ko je kome krao izume i da li su se paralelno razvijali, to jos ne znam..
2. Pinceta

U mnogim keltskim nekropolama pronadjene su pincete iz starijeg bakarnog doba (mnoogo pre Rimljana)

3.Manikir

 Mozda kelti i nisu izumeli manikir, ali pored ciste kose i ciste odece imali su i izuzetno dobro negovane nokte (posebno oni iz visih slojeva). Cak se i Cezar cudio kako to da jedno takvo pleme toliko paznje obraca na cistocu noktiju :)

5.Sminka
Dobro, ne bas sminka kakvu mi poznajemo ali...
Bojenje obraza (kod zena) i obrva (kod oba pola) srece se u mnogim njihovim baladama..kad recimo, ona ima kosu zlatnu kao Sunce i oci kao more i tamne, tamne obrve :)
Kelti doterani za vecernji izlazak  borbu


Eto..sad kad vam ispricah pricu o izumima (izumeli su oni mnooogo stvari ali meni bas ovo bilo zanimljivo), da kazem i koju o simbolici :)
Mozda ne znate za hrast, cvor,Triskelion ili Arven ali ovo sigurno prepoznajete
Celtic clover ili shamrock bio je jedno od prakticnih pomagala onog Engleza koji je postao najveci irski svetac. Detelinom je objasnjavao Sveto trojstvo - Otac, Sin i Sveti duh. Ili varijacija na temu - Vera, Nada i Ljubav
Pitate se sta simbolizira detelina sa cetiri lista ? 
Simbolizira Oca, Sina, Svetog Duha i coveka
Ili ako vam se vise svidja - postovanje, bogatstvo,ljubav i zdravlje :)

Triskelion
Ovaj simbol predstavlja progres, takmicenje, napredak; proslost,sadasnjost i buducnost; moc, intelekt i ljubav

Ovaj simbol pamtite ako ste nekada davno gledale "Charmed" :)
Triquetra - duh, misao i telo; stvaranje, ocuvanje i razaranje

Celtic cross 
Simbolizuje veru ali i mostove koje je potrebno preci

Nego sta ste vi u keltskom zivotinjskom horoskopu? Ja mu dodjem labud (a tumacenje mi se bas svidja :))

Jos jedna trivia i necu vise :)
Svetski putnici i velike lutalice, ostavili su tragove po citavoj Evropi, stigli do pola Azije, a ni Afrika im nije bila strana. Formirali su seoca u kojima su ziveli i nisu se previse mesali sa ostalim stanovnistvom. Tako spretni, radisni i hrabri bili su trn u oku a kome drugom do Juliju Cezaru. U srcu cezarovske Francuske nalazilo se malo mesto u kom su ziveli Arverni (jedan od ogranaka keltske nacije) koji se nikako nisu predavali. Prinudjen na ratne igre, Cezar je opkolio selo i drzao ga pod opsadom sve dok se njihov kralj Vercingetorix (warrior king) nije predao. Podseca vas na nesto? Mozda na ove momke?

Edit : Slike pozajmljene s' neta, post pisan iz glave. Ako sam negde pogresila, slobodno me ispravite. Bicu i vise nego zahvalna ako sa mnom podelite jos neke stvari koje nisam znala :) Hvala!















25 comments:

  1. Znači Kelti su u svoje vrijeme bili metroseksualci. Cool!!! U zdravom i čistom tijelu, zdrav duh.

    Znaš li da su Kelti smatrali da je točenje vode u vino barbarski čin? Ili da su nosili remen oko struka, koji je ujedno služio i kao metar, a ako bi im remen bio premali dobili bi kaznu. :)

    I am a FOX :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovo za remen znam :) a ovo za vino nisam znala.. Meni se po glavi vrtela medica, ali sad kad razmislim, to bi bili Sloveni :) Previse sam stvari procitala pa se sve to pomesalo :)

      Delete
    2. ...previše infomacija :) ...ovaj vikend je u jednoj maloj Udruzi u HR, irska večer legendi i druida, nadam se da ću nekako uspjeti ukrasti st dva i otići poslušati...:)

      Delete
    3. Vodi i mene, vodi i mene..kmeeeeeee :)

      Delete
  2. Prvo, http://www.coll3ctive.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/irish_virus.jpg
    Drugo, nisam znala ovo za sapun, pincetu itd. Sad im se i ja klanjam.
    Treće, ja sam riba po njihovom horoskopu, i opis mi se sviđa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa jes..riba si..konstatovali oni penzioneri sahisti :))

      Delete
    2. kad oni kažu... takvi polućoravi i očajni, to je stvarno kompliment!

      Delete
  3. Jako zanimljivo! odličan post s puno zanimljivih info...ništa od toga nisam znala! hvala! a ovo metroseksualci: hahahahahhahahahahahhah Ilina

    ReplyDelete
  4. I ja na svom profilu imam jednu staru irsku

    Dear Lord,
    Give me a few friends
    who will love me for what I am,
    and keep ever burning
    before my vagrant steps
    the kindly light of hope…
    And though I come not within sight
    of the castle of my dreams,
    teach me to be thankful for life,
    and for time’s olden memories
    that are good and sweet.
    And may the evening’s twilight
    find me gentle still.

    Old Irish prayer

    Sad pokusavam nagovoriti D da idemo na proslavu St Patricka sutra ili preksutra (Dva dana se odrzava tu u zg) ali za sad mu se ne da..Mozda ako mu obecam puno zelenog piva xD

    ReplyDelete
  5. Tebe baš krenulo s Irskom, putuje l' se to negdje uskoro? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ih, kamo lepe srece :s Nego, ovo se odavno krcka, pitalo me vec par blogerica sto bas Irska i tako to pa rekoh ionako ide Patrik a u glavi mi vec sve slozeno + ni ove godine necu mogu u Bg. na koncert, a umesto da tiho patim, ja pisem..

      Delete
  6. Odličan post, baš imam soft spot za takve prikriveno "štreberske", većinu tog nisam znala :)

    Lisica sam! Ne zvuči mi to baš, al opis je okej :D

    ReplyDelete
  7. Zanimljiv post. Imas izazov na mom blogu, pa pogledaj ako zelis. Pozz

    ReplyDelete
  8. super poucan post. ja sam labud, nisam ni znala da ima i njih horoskop i bas mi se svida opis

    ReplyDelete
  9. Ja sam lisica, i po svakom horoskopu opis mi isti, belaj :). Hvala Kelti! Vidiš nisam znala da su bili tako čisti, a moderna historija sve to naziva barbarima, jer civiliziraniji su bili oni na francuskim dvorovima što su se kupali jednom mjesečno i samo se zalivali parfemom. Jesu, al kad čučneš :p

    ReplyDelete
  10. A bre devojce po kolku posta pisuvas dnevno,ja se zasednam tuka i nemam vreme za drugite blogovi:)
    A pravele i razni sirupi od bilki,znaci i prethodele na medicinata...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jedan post dnevno do Patrika..oce reci jos danas i sutra pa posle ko zna..;)

      Delete
    2. Super su postovi, prevolim Irsku i cijelu godišnju strku oko St. Paddya!
      Samo tako ;)

      Delete
  11. OMG, ja sam caric (wren)! :3

    Hvala Keltima na njihovoj "potrebi da opljackakaju Delfe" dajuci time meni temu za diplomski. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kad napisem. Osim toga...tvoj iduci post je o njima. :D

      Delete
  12. Wow,koje super informacije. Za pincetu sam im zahvalna do neba, bila sam bolesna nekoliko dana i kako nisam izlazila, obrve narasle k'o prašuma. :D

    Ne volim keltski križ jer je danas najpopularniji među evropskim neonacistima, zbog zabrane korištenja swastike u dosta zemalja...

    U horoskopu sam mačka. Nije ni čudo, hahaha. Sviđa mi se ovo što piše za nas mačke. :D

    ReplyDelete
  13. Našla sam neke podatke da su naseljavali i dio područja današnje Hrvatske-tako sam ponosna ...8)) Od horoskopa sam znala samo za "drveni", ovaj mi je potpuno nov. Ja labudica, pronađoh se.
    Brin it on, babe! More Celts!

    ReplyDelete