Thursday, October 13, 2011

Vanila


Malo istorije :
 Vanila potice iz Meksika i Srednje Amerike. Kad su Acteke pokorile pleme Totonaka, u nasledstvo su dobile i tajnu derivacije vanile iz cvetova orhideje. Legenda kaze da je Montezuma (poznati cokoholik) pio i do 50 solja napitka od mesavine kakaoa i vanile. Posle spanskog osvajanja Srednje Amerike, Kortes donosi u Evropu seme vanile.

Funny facts : 
  • Par kapi esencije vanile dodatih u farbu eliminise neprijatne mirise
  • Vanila je treci najcenjeniji zacin na svetu (posle safrana i kardamona)
  • Svaki plod vanile bere se rucno
  • Madagaskar proizvodi vise od 60 % svetskih zaliha vanile
  • Ako par zrna vanile ostavite u cukerdozni, posle par dana kafa i sve ostale slatke stvari imace blagi ukus vanile
  • Ulje od vanile se u nekim kulturama smatra afrodizijakom
  • Ako se plasite pauka, parkirajte iza namestaja i po coskovima vrecice sa mirisom vanile


Vanila u kozmetici

Zrna vanile sadrze oko 300 aktivnih supstanci. Jedna od njih je i polifenol oko kog se jos lome koplja da li je sun blocking component (ili to u stvari ne postoji :) ). Zrna zelene vanile sadrze enzime koji se koriste u pilinzima. Cvet i koren vanile imaju antifungalna i antiinfamatorna svojstva. Jedna od najpoznatijih krema za lice sa vanilom je svakako Chanel Precision Sublimage Essential  Regenerating Cream.

Vise od 50 % parfema u sebi sadrzi vanilu u manjim ili vecim dozama. Kazu da evocira uspomene iz detinjstva i ima " comforting effect". 
Secam se da je sredinom devedesetih "must" bio Allysa Ashley Coco Vanila perfume
ili bar Malizia Vanilla deodorant

Ne znam zasto ali svi ti dezodoransi, parfemi pa cak i mirisljave svece u meni izazivaju mucninu. Ja vanilu vise volim ovako
ili ovako
a moze i ovako

Znam, sad i meni krce creva. Sakrila sam prosle nedelje 2-3 keksa za ovakve situacije..samo gde, kad bih se setila..hmm..









8 comments:

  1. Nemas pojma koliko mi je vazan ovaj podatak o paucima :D

    ReplyDelete
  2. Letos u Grckoj sam zamalo pomislila da ne znam kako izgleda vanila,posto smo pitali za sljive kako oni kazu na grckom ,a on covek kaze:Vanila.Bio se zbunio nesto.
    Inace vanila je super.Obozavam shejk od vanile.

    ReplyDelete
  3. a sam manijak za vanilom!! Koristim pafem . bourbon vanille od Yves Rocher, pa de ces cistiju vanilu od njega!!! divan post

    ReplyDelete
  4. Ja je obožavam, a ovo što se tiče pauka - baš zanimljivo!

    ReplyDelete
  5. Baš sam danas u trgovini probavala neke svijeće od vanilije i shvatila kako me uvijek podsjeti na sladoled od vanilije i bijelu čokoladu. Pojma nemam zašto :) I ovaj dezić Mailizia me podsjetio na ranu mladost kad je bio in - svi smo se u školi špricali time :D

    ReplyDelete
  6. A s vanilom je isto kao i s cimetom - ili ga/je obozavas ili nikako ne podnosis :)
    Nocas ide zadnji deo trilogije o zacinima a onda prelazim na knjige :)

    ReplyDelete
  7. cappuccino od vanilije! i keksi...nema bolje :)

    ReplyDelete