Tuesday, October 11, 2011

Prica o zacinima



Polica sa zacinima zauzima posebno mesto u mojoj kuhinji.
 Jos kao mala bila sam fascinirana mirisima, bojama i ukusima...fascinirana do te mere da sam jednog dana, pre polaska u skolu, u cinijici za musli pomesala vanilu, cimet, rum - secer i kardamon i dodala pola litre mleka, sve to lepo popila..i nije mi bilo nista :)
Cudila se draga maman kako je brzo potrosila kardamon (svercala ga je komsinica stjuardesa zajedno sa svilenim kimonima i chanelom no.5 i kostao je malo bogatstvo) ali..ko priznaje, pola mu se dodaje pa mudro drzah jezik za zubima :)
Onda sam porasla. Krenula da skolske casove provodim po kaficima (Gimnazija je nekako bila smestena na minut i po od sredista zbivanja) i eksperimentisala sa raznim vidovima kafa i dodacima. Sve se manje,vise svodilo na cokoladne mrvice, vanilin secer ili kap - dve ruma dok nisam otkrila 
Njegovo Velicanstvo Cimet u kombinaciji sa vanila cappucinom

Ili u piti s jabukama

A i cimet rolnice dolaze u obzir :)

Funny facts o cimetu :
  • Cimet je jedan od najstarijih poznatih začina, spominje se već 2800 godina prije Krista u Bibliji i u rukopisima na sanskritu
  •  Miris cimeta potiče rad mozga, žvakanje žvakaće gume od cimeta osobito poboljšava pažnju, memoriju prepoznavanja, radnu memoriju i vizualni doživljaj
  • Cimet poboljšava i vizuelno pamćenje i brzinu reagovanja, razvijajući pozitivnu energiju


Videh sad, pretrazujuci po netu, da je posebno popularna cimet dijeta
Recept preuzet sa http://www.bosnic.com

Zdravo mršavljenje
Svako jutro, pola sata prije doručka, na gladan stomak, te naveče, prije spavanja, uzimati mješavinu od jednakih dijelova meda i cimeta koji su umješani i prokuhanih u jednoj čaši vode. Ovom terapijom ne dozvoljavamo masnoćama da se formiraju i akumuliraju u našem tijelu.


Ipak, moj najomiljeniji recep za koriscenje cimeta je svakako

Ostajte mi zdrave i vesele i igrajte se (zacinima)..ponekad mala promena (ukusa) mnogo znaci  :)



7 comments:

  1. Cimet je najbolji zacina na svetu, volim ga i stavljam u sve-od kafe i kolaca do mesavine za kinesku(ne znam da li koristis ali ja sam prezadovoljna-stapic cimeta, zvezdasti anis, kumin...)! Cak i na jelku novogodisnju stavljam stapice cimeta!

    ReplyDelete
  2. Odlicna prica o cimetu.Najvise ga volim sa cajem od jabuka, kompotom od jabuka,pitom od jabuka...

    ReplyDelete
  3. Miris cimeta obožavam.I okus.Lijep post!

    ReplyDelete
  4. Uf, ja obozavam razne zacine i volim da ih kombinujem u jelima :) Odlican post, mogla bi da napravis i neki mini serijal o zacinima :D

    ReplyDelete
  5. Ideja je i bila da napravim mini serijal o zacinima :)) Drugi deo ide cim osusim kosu :)
    F M, dobra ti ova ideja sa stavljanjem stapic na jelku..iskoristicu je obavezno :)

    ReplyDelete
  6. ja sam onda jedna od rijetkih koja cimet ne može smisliti :-D

    ReplyDelete