Wednesday, July 13, 2011

Yep..opet knjige

Dragi moji, drage moje, selim vas u Juznu Ameriku :)

Malo salsa pa malo rumba pa red knjiga :)

Knjiga koja me prati zadnjih 15 godina i nekako joj se uvek vracam kad mi treba malo magije
Prica o ljubavi i inkviziciji ..isprepleteno na tipicno markesovski nacin.
"Bizarna ljubavna drama koja se desava u epohi strahovlade. Gresna ljubav devojcice optuzene za savez sa djavolom i njenog islednika, opata, nalik je tropskoj oluji koja im razara dusu."


Metafizicar, matematicar, knjizevnik..covek opsednut mracnim stanjima uma i cudnim metamorfozama. Stilom podseca na Kafku i ne cita se u svakom raspolozenju jer :"..moj tunel , mracan i dug ko zna gde vodi.."


"Gledao sam kroz prozor dok je voz jurio prema Buenos Airesu. Prošli smo pored jednog ranča; neka žena je ispod nastrešnice gledala voz. Pala mi je na pamet glupa pomisao: "Ovu ženu vidim prvi i poslednji put. Nikada je više u svom životu neću videti." Misli su mi plovile kao pluta u nekoj nepoznatoj reci. Šta me se ticala ta žena?Ali nisam mogao da se otrgnem od misli da je u jednom trenutku ona postojala za mene i da nikada više neće postojati. To je sa moga gledišta bilo kao da je već umrla: malo zakašnjenje voza, jedan telefonski poziv iz ranča, i ta žena nikada ne bi ni postojala u mom životu."


Secer na kraju :) malo Spanije..
Preuzeto sa Lagune :
" Arnau Estanjol, sin odbeglog kmeta, mukotrpno krči sebi put ka slobodi i uspehu. Od amalina koji na leđima prenosi teško kamenje za izgradnju veličanstvene katedrale Santa Marija, Arnau dostiže neslućene visine i postaje jedan od najmoćnijih ljudi Barselone. No to je trnovit put na kome će pretrpeti strahovite udarce sudbine – gubitak i izdaju onih koji su mu najdraži.
Kada se zbog zabranjenog prijateljstva s Jevrejima nađe u kandžama zloglasne španske inkvizicije, Arnau će se suočiti sa Žoanom, najboljim prijateljem i usvojenim bratom. Šta će prevagnuti – verski žar ili bratska ljubav?
Španska inkvizicija, spletke, izdaja i osveta, ali i ljubav i strast i bezuslovno prijateljstvo – sve je to isprepleteno u ovoj neverovatnoj priči o čoveku koji nikad nije zaboravio svoje korene."

Prijatno vam citanje!

5 comments:

  1. Hvala na preporukama....zapisala...pravac biblioteka...sta ima pametnije raditi po ovoj vrucini....

    ReplyDelete
  2. Katedrala na moru djeluje jako dobro. Divan ti je blog, ova zelena me totalno opčinila :)

    ReplyDelete
  3. Slučajno naletih na tvoj blog! I divan je!;) I bukvalno, moja omiljena knjiga od Markesa i neprevaziđeni Tunel...
    A Katedralu ću još danas potražiti.;)

    ReplyDelete
  4. Postove pisem sve u neko gluvo doba noci pa uglavnom zaboravim sta sam sve htela da napisem :)Bice do kraja nedelje jos dve knjizevne preporuke za citanje u dahu:)


    P.S.Aleks sanjala sam nocas onaj tvoj cajnik :))

    ReplyDelete
  5. Fala i od mene za ovie preporaki,a i tolku ubavo raskazuvas sto vednas dobivam zelba da gi citam :)

    ReplyDelete