Tuesday, July 19, 2011

Filmovane knjige

 Vodio se veceras dug razgovor o ovome. Glavno pitanje je bilo da li uopste  ekranizacija neke knjige vredi koliko i knjiga sama. Kad sam ja u pitanju, vise volim da prvo procitam knjigu pa da posle odgledam film.
Elem, mini lista :
1. Dzoana Haris - Cokolada
Seoce u Francuskoj, majka i kci koje otvaraju cokolateriju usred posta; stroge moralne norme u sudaru sa paganskim slavljenjem uzitka. Prica o ljubavi, prijateljstvu, porodici, a kroz sve to protkan miris i ukus neodoljive cokolade.
Rec, dve o filmu

Prvo - muzika  je fantasticna
Drugo - kombinacija Juliette Binoche i Johnny Depp nije mogla da promasi
Sve u svemu - uzitak za romanticne dusice :)

P. Laklo - Opasne veze

Francuski klasik, jedan od najboljih erotskih trilera svih vremena. U romanu se kroz pisma otkrivaju cudne i zapletene veze francuske aristokratije. Centralni likovi, Markiza De Mertej i Vikont De Valmon , prijatelji - ljubavnici - suparnici , pocinju cudnu ljubavnu pricu u kojoj niko ne biva postedjen i svi su gubitnici na kraju

Rec, dve o filmu

Fantasticna glumacka ekipa, perfektni kostimi, prica docarana u potpunosti. Dobitnik 3 Oskara Dva sata cistog uzitka :)

Nikolas Evans - Sapat konja
Kad se spoje devojcica koja gubi nogu u nesreci, disfunkcionalni roditelji i usamljeni kauboj dobije se " Sapat konja". Lako citljivo stivo za romanticne dusice :)

Rec, dve o filmu


Ni Robert Redford ni Kristin Scott Thomas nisu mi popravili onaj gorak ukus koji ostaje posle gledanja filma..nekako nedovrseno..ko voli - nek izvoli

Kristofer Prist - Prestiz

Zlokobno i neodoljivo. Prica o iluzijama, mrznji i osveti. Neodoljivo, rekoh li vec ? :)

Rec, dve o filmu

Fantasticna glumacka ekipa, fantastican film. Procitajte, pogledajte obavezno :)

Nij Hornbi - Sve o decaku

Vil Frimen ima trideset i šest godina, ne želi decu, a ako njega pitate, uopštene razume zašto ih svi preporuèuju. Živi u modernom stanu u Islingtonu, sasvojim CDovima i mnogo slobodnog vremena zahvaljujuæi autorskim pravima zaužasnu božiænu pesmu koju je njegov otac napisao 1938. godine. Meðutim, Vilshvata prednosti samohranih majki, pogotovo ako lièe na Džuli Kristi, pa se iztih razloga pridružuje grupi roditelja koji podižu decu bez partnera i izmišljadvogodišnjeg sina, èije odsustvo zahteva neprekidna komplikovana objašnjenja.Na scenu stupa Markus, kome su se rastali roditelji i koji poèinje da se bojisuza svoje majke za doruèkom. Markusov napredak u novoj londonskoj školiusporavaju pogrešna garderoba, pogrešna frizura i nasledna Ijubav prema muziciDžoni Mièel. U stvari, deca ga maltretiraju. Kad je sluèaj veæ potpomogao da sesusretne sa Vilom, koji zna kako trebada Ih oblaèe deca i da Kurt Kobejn ne igraza Manèester Junajted, zašto ga on ne bi iskoristio u svoju korist?

Rec, dve o filmu
Pogledati obavezno :)


Odoh da spavam, putuje se sutra.

Nego bas me zanima - jel postoje i knjigovani filmovi ?? :))

9 comments:

  1. Moj favorit je Chocolat :) :)

    ReplyDelete
  2. složila bih se s tvojim izborom i recenzijama....mada meni osobno "čokolada" u filmskoj verziji nikad nije sjela:(....

    ReplyDelete
  3. Jas mnogupati sum razocarana od filmovite posle knigata...likovite koi gi sozdavam vo mojata glava dodeka citam se mnogu porazlicni od onie vo filmot :)

    ReplyDelete
  4. Tek sad videh da sam zaboravila Citaca..damn..I ja nekako uvek zamisljam likove na svoj nacin pa se posle razocaram :)

    ReplyDelete
  5. Da, da... The Reader je fantastično ekraniziran (meni bar), iako nisam čitala knjigu, ali sam čula da i nije nešto... A sad ukusi su različiti! :)) Pa, kolegice po zaljubljenosti u knjige, svrati i do mene kad stigneš! Pozdrav!

    ReplyDelete
  6. Volim i procitati i pogledati.Mada moram priznati da sam se u retko koju knjigu razocarala za razliku od filmova...mada im treba pruziti sansu.Postoje knjige koje je nemoguce pretociti u potpunosti u filmove, Hari Poter ili DaVincijev kod, neke uloge glumci ne mogu da iznesu, a neku radnju reziseri ne umeju da prenesu i tako u krug.Ali, ima i slucajeva gde ti tek film da slag na procitanu knjigu, sa dooobrim glumcima, filmskim efektima, muzikom.Zato kazem, treba im dati sansu...pa sta bude.

    ReplyDelete
  7. Genijalan post! Nekih se ne bih ni sjetila i mnogo mi se sviđa što si odabrala neke manje poznate knjige i filmove! Prestiž i knjigu i film ću obavezno potražiti!

    ReplyDelete
  8. Uglavnom prvo procitam knjigu, pa pogledam film! ;)
    Nekako su mi knjige bolje, jer se mnogo bolje i lepse ukapira radnja i sve redom. xD Ali u kombinaciji sa filmom daje konacan izgled. :))

    http://liberty-walk-sara.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Mislim da se ne može jedniostano reći - bolje su knjige ili bolje su ekranizacije. Svatko čita knjigu na svoj način i svatko u njoj pronalazi nešto drugo - tako je i ekranizacija samo jedna od mogućih interpretacija knjige. Vrijednost ekranizacije ovisi o o režiseru i glumcima. Gledala sam tri različite Ane karenjine - dvije prekrasne i jednu sačuvaj Bože (opet po mom indivudualnom sudu) A filmu bih dala prednost pred knjigom u slučaju Kuma, Mostova okruga Medison, Engleski pacijent

    ReplyDelete